Gå til innhold

Fisk...Hjelp meg noen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg gi jenten min fisk egentlig? tenker da på fersk fisk som laks og torsk. Må det være kokt? kan det være ovnsbakt?

Så lurer jeg også på når kan de spise mat som ikke er kokt?

Skrevet

Jeg var på helsestasjonen for noen dager siden og da fikk jeg beskjed om å vente til veslejenta var rundt året...men da hadde jo jeg allerede gitt henne litt fisk..smakt litt på fiskegrateng, kokt torsk mm fra hun var 10 mnd....i tillegg har jeg jo gitt henne fiskeboller som er å få kjøpt fra 8 mnd alder..

Leste en artikkel en eller annen plass der de hadde forsket på unger som fikk fisk tidlig eller ikke..de hadde kommet frem til at unger som ble introdusert for fisk før de var 9 mnd, var mindre utsatt for eksem...men om noen år igjen sier de vel helt noe annet igjen:)

Skrevet

hæ!??

hvorfor ikke fisk før ungen har runda året??

ingen ting kan vel være sunnere enn fisk

Skrevet

Så lenge det ikke er matallergier i nærmeste familie kan de små få fisk fra halvtårsalderen. Har hørt at man bør vente med laks, ørret o.l. p.g.a. opphopning av toksiner, men torsk, hyse og sei er ok.

Småen vår har fått fisk siden da og han synes det er kjempegodt. Ikke har han hatt noen problemer heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...