Gå til innhold

hvordan kjennes kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Word! Hver gang jeg legger meg ned, våkner opp, slapper av får jeg mensmurringer. Hodepine sånn cirka hver dag! Og stikkinger i beina, vet ikke om det er det som er kribling, men det gjør så vondt at jeg må sette meg ned i alle fall...

Vet ikke hva som er kynnere, men magen strammes i alle fall mens du har dem.. og de varer ikke så lenge...

Jeg føler meg skikkelig pinglete som har småvondt så tidlig, lurer på hvordan det blir om 3-4 mnd!

magen strammer seg og blir hard , du kjenner at den ikke er bløt...men stein hard ....

DET blir verre jenter !!! kynnere er ikke halvparten så vonde som rier er ....hjeeelp får nesten vondt bare av å tenke på hvor vondt jeg hadde det da jeg fødte sist...uff...ikke meningen med å skremme dere , men det er vondt. kynnere er "lette" plager....

mensmurringer er ikke kynnere, men du kommer sikkert til å ha mens-lignende plager en del i svangerskapet. kjennes jo at det vokser...

når du har kynnere blir magen hard som stein, du kjenner livmoren godt hvis du kjenner etter med hånden også. det kjennes ut akkurat som det det er, som en slags "krampe".

Kynnere er jo "bra" da, livmoren trekker seg sammen og trener seg opp til fødselen.

det er ikke direkte vondt, men det kan være ubehagelig, måtte ofte stoppe opp hvis jeg holdt på med noe arbeid eller var på vei å gå et sted el.l. det varer ikke så lenge, og kommer oftere mens du er fysisk aktiv, eller f.eks på kvelden når du er sliten.

Noen gang er magen steinhard, men jeg kjenner ikke at det gjør noe vondt da... jeg blir bare forundra fordi hele magen er hard- med fett og alt... Men det er ikke så ofte, skjedde sist på lørdagskvelden.

Ellers er mensmurringene der helst hele tiden, ikke at det gjør så vondt.. Er heller sånn "du får mensen i morgen"-aktig, og jeg har jo opplevd lagt verre. Men det er jo bra det vokser, det hadde vel stoppa opp om det hadde vært noe galt, f eks?

Jeg gruer meg ikke til fødselen, det kan være så vondt det vil. Så lenge jeg ikke har vondt i hodet- daaaa blir det nok verre.

heia glimt_i_magen,

du må ikke bli bekymret om du ikke har mens-murringer en dag da, kan hende at det blir en pause og uten at det har stoppet opp og det er noe galt.

jeg hadde mye mensmurring helt i begynnelsen, nå har det begynt litt igjen etter en del uker der jeg ikke har kjent noe som helst, er 17 uker nå.

men jeg vet at det begynner en kraftig vokse-periode nå, så det blir nok mer mensmurringer framover

fødselen er ikke noe å grue seg til, klart det er vondt, men det er smerte som går over. før du vet ordet av det er fødselen over :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...