Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på å begynne med brød til jenta mi, men lurer litt på hvilket brød som er bra å starte med? loff kanskje?

har noen fine oppskrifter på brød til barn som man kan lage selv kanskje? er vel bedre med det enn de man kjøper vil jeg tro..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi har spist hjemmebakt siden hun var seks måneder. Dersom resten av familien spiser grovt brød er det like greit å la henne starte med det fremfor loff synes jeg.

Min oppskrift:

1 pk matpakkebrød

1 pk solsikkebrød

3 pk tørrgjær

ca 1/2 pk hvetekim

ca 1/3 pk kruskakli

en håndfull linfrø

en håndfull solsikkefrø

1400ml lunkent vann

en god slump med olje

Blander deigen og deler opp i tre emner jeg knar godt. Legger de rett i former, pensler med vann og setter i lunken ovn på nederste rille. Når jeg synes de er store nok skrur jeg ovnen på 200grader og steker i 45 min. Tar så brødene ut og lar de stå ca 10 minutter slik at de løsner fra forma og er lette å ta ut. Setter de rett på rista uten form og lar de steke i ti minutter til.

Lykke til!

Skrevet

Vi startet med grovbrød med smør, og det gikk ned på høykant! Spiste til og med skorpene, noe som ikke er så lett med bare to små tenner...

Skrevet

nå er mine to elsdte blitt litt store, så er noen år siden da..men da fikk jeg fortalt man ikke skulle gi kneip fordi det er mye salt i..

Ellers ga jeg alt av brød jeg.

Skrevet

loff er vel ikke sunt for noen egentlig, så mellomgrovt og grovt er bra.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ha loff, og ikke altfor grovt.

Vi begynte så smått med brødskive rundt 6 mnd, fordi han haaater grøt og alt annet (pureèr osv), men spiser kanskje bare en kvart brødskive før han syns det er bra da! =P Det går tregt! =P

Han er forresten 7 mnd nå.

Skrevet

takk for svar! da holder jeg meg unna kneip og loff..

skal prøve den oppskriften i morgen Sannali, hørtes fin ut den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...