Gå til innhold

<Når ha barnedåp? og hvor mye vil d ca koste?

babygullz <3 vilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å ha kaker kaffe og rundtstykker/smørbrød etter døpingen, men sambo vil servere middag + kaker og kaffe...Sistnevnte syns jeg er unødvendig, og her i min familie har vi aldri pleid å servere middag etter døpingen, men her er jo tradisjonene forskjellig, men sambos nske blir jo klart d dyreste!

hvordan har dere tenkt å arrangere dåpen?

dere som har ahtt dåp, hvordan hadde dere d, og hva kostet d?

Når tenker dere å døpe? jeg ahar ikke lyst å vete til hun er 10 kg eller kan gå opp selv.. vil hun skal være liten og bære henne opp liksom=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde dåp rett før gutten min ble 3 mnd, det anbefales vistt før 3 mnd (sto det i papirene vi fikk fra kirken) men jeg vet ikke egentlig hvorfor.. Hva med å møte pappaen på halvveien og lage koldtbor selv? Da kan dere jo ha div pålegg og rundstykker/brød, og så kan dere ha en varmrett ved siden av også.. F.eks varme karbonader, kjøttdeig, lasagne osv.. Det trenger ikke koste mye om dere lager alt selv, vi brukte ca 1500 på mat, bakte kakene selv utenom en dåpskake vi bestilte og hadde også en borddekorasjon til rundt 500 kr.. Med drikke og mat og dekorasjoner kom vel det hele på rundt 3000 kr for 20 mennesker.. Men vi kunne godt ha vært flere for det var maaaaasse mat igjen..

Skrevet

Mathea skal døpes i januar, når hun er ganske nøyaktig 3 mnd. Vi kommer til å ha koldtbord først, så kaker og kaffe. Litt usikker på hvor mye det vil koste oss, men vi har vært heldige å får låne lokale gratis, å vi har dåpskjole i familien. Mat og kaker kommer vi til å lage selv, med hjelp fra familien.

Skrevet

han var 10 uker.måtte leie lokale pga vi var 26stk. Da var det 4 som ikke kunne komme.

Jeg er vant med å servere middag og så kaffe og kaker litt senere.

Så jeg hadde koldtbord jeg :) Lettvindt å servere.

Ble noen tusen lapper ja..men mine foreldre var så snille og sponset en del :)

Skrevet

vi døpte jonas når han var 15 uker, rett før fire måneder altså. jeg synes selv det var litt sent, men skulle passe inn med resten av familien, samt helligdager og snan som var i mai.

vi hadde det hjemme hos svigers, og hadde snitter. kaker og is etterpå. betalte 1800 kroner for snittene, bestilte de- vi var bare 12 personer da vi har liten familie på begges sider.

kjøpte også endel brus og kaffi utenom, men max 500 kroner. kakene laget familien eller den svigerfar bestilte og betalte for oss.. sann med bilde på marsipan lokk.

Skrevet

Mini var 3 mnd når han ble døpt. Vi gjorde det enkelt og uformelt, nærmeste familie hjemme hos oss selv. Var 17 stk, laget koldtbord selv. Veldig enkelt med karbonader, kyllinglår, salater, div pålegg og godt brød. Veldig greit da vi fint laget alt ferdig dagen før, og bare satte frem (og varmet det som skulle varmes da). Laget et par kaker selv, og så hadde mamma og svigermor med seg en hver.

Vi hadde det kjempekoselig, og maten ble billig, kom vel på ca 2000,- totalt tenker jeg.

Skrevet

Vi døpte gutten vår når han var 3,5 mndr!

Ser vi brukte litt mer enn de over her.. Fikk leie lokale gratis, der va det også fat, bestikk, glass osv så vi slapp å tenke på å ta det med!

dåpskjolen kom på rundt 2500-3000 (bestemoren betalte halvparten) og hun strikket en matrosdress som han hadde på seg etter kirken! Kjempefin ble han!!

Vi var 29 personer å bestilte koldtbord til 29, noe som var veldig bortkastet! koldtbordet kostet oss 5500kr, og halvparten var igjen etterpå for det var så mye mat!!Så om jeg kal bestille koldtbord en annen gang kommer jeg til å bestille til iallefall 10personer færre enn det som kommer!!

Ellers så brukte vi ca 900 på blomster, å 200-300 på annen borddekorasjon! Kaker fikk vi tanter, onkler og besteforeldre til å lage!

Hele dåpen kom da på ca 9500-10 000!

Også brukte vi 500 kr på innbydelseskort da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...