Gå til innhold

Hvor mye melk etter pumping, noen som har erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 5 dager siden. Får bare ut 20-30 ml. når jeg pumper meg. Er dette normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt! For det første er ikke melka kommet skikkelig ennå, og det er MYE vanskligere å få ut melk ved pumping enn ved at ungen suger. Jeg måtte til legen å få nesespray før jeg fikk ut noe mer enn 40ml. Men ungen la på seg over en halv kg første ni dagene etter vi kom fra sykehuset, og det med gulsott, så jeg hadde jo melk nok.

Jeg synes også det er stor forskjell på pumpene. Avent sin manuelle er min favoritt, selvom jeg har/har hatt elektrisk både fra avent og mendela...

Skrevet

Jeg fikk nesten ikke ut noe i begynnelsen 10-20ml kanskje! Tok laaang tid før jeg fikk ut noe særlig, men babyen la på seg riktig etc. så ville ikke sett så mye på det med ml etc. da kan du bli stresset noe som påvirker produksjonen. Følg opp veiing på helsestasjonen så ser du at du helt sikkert er akkurat passe for babyen din! Du kan jo eventuelt lese mer om amming på ammehjelpen.no hvis du er intr. (og har tid, for amming tar mye tid i begynnelsen) ! :))

Skrevet

20 -30 ml er vel en god del d, jeg fikk knappt pumpa 20 ml, og da satt jeg evig lenge!! trodde ikke jeg hadde melk jeg=p men så var d jo råmelk og den har vi visst ikke så mye av=)

Skrevet

Åi, da har jeg vanvittig mye! Jeg pumper ca 1,5 dl til sammen hver gang jeg pumper. Eller 1 dl hvis jeg har ammet han først og kjenner fremdeles et behov for å lette på trykket. Min sønn er 8 dager og jeg har hatt mye melk siden melken kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...