Nivea30 Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Han får nå grøt morgen og kveld, og smaksprøver på middag. Melk er han helt uinteressert i, vrir og makker seg, og jeg føler han ikke får i seg nok væske. Får i han litt vann med skje (tar ikke flaske), men er veldig usikker på om han får i seg nok. Uansett får han jo veldig lite melk i løpet av dagen. Ammer før vi står opp, og rett før han legger seg. I løpet av dagen får jeg han kanskje (under tvang nærmest!) til å drikke tilsammen et par min. Blir helt frustrert av denne makkingen! Hvor ofte ammer dere? Noe å gjøre med dette her?
jentelykke + guttelykke Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Akkurat sånn er det her også, 7mnd straks. Hun vil har mm en eller MAX to ganger på dagen, et par minutter. Hun tar pupp når hun skal legge seg og to/tre ganger på natta/morgenkvist. Litt frusterende i begynnelsen, hun ble sånn med en gang vi ga fast føde to ganger om dagen, nå gir vi fire ganger. Nå har jeg funnet roen, for hun virker fornøyd og har våte bleier. Hun har aldri tatt flaske, så vi har prøvd tutekopp uten særlig suksess. Mye søl!! Er vel ikke så glad i vann heller. Husk at det er mye væske i grøten!! De små regulerer det meste selv, så jeg har bestemt meg for å tilby pupp flere ganger om dagen, men godta at hun kun tar den når hun selv vil:) Jeg stoler på henne på en måte Nattavvenning tør jeg ikke tenke på en gang, da får hun jo ikke noe mm....
Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Hei begge to! Jeg har en gutt på snart ni mnd. Det var en lang periode der jeg sleit med det samme som dere. Men hold ut, det endrer seg sikkert:) Gutten min har nå begynt å være mer interessert igjen og får mm flere ganger om dagen. Jeg tror dette er veldig vanlig og mange slutter nok å amme i slike perioder. Det kan jo være ganske slitsomt og stressende. Tror det er lurt å ikke tvinge, men bare tilby så ofte som mulig. Her hjalp det også at jeg tullet litt med han slik at han ikke ble sur når jeg tok fram puppen, da "bet" han på noen ganger. Lykke til!
2hærligegutter Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Her er det amming morgen og kveld, men han spiser 4 andre måltider med vann ved siden av. 8 mnd i dag
Tante Gustava Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Mini er bare 6 mnd, men er oppe i 4 måltider med fast føde nå. Han ELSKER mat, men puppen ble fort kjedelig da. Vi har slitt litt med dette en stund, og har lært meg noen knep -Jeg tilbyr nå puppen etter hver lur og før hvert måltid. Skal det være noen sjanse så er det da. -Sitt på et stille og fredelig sted når du ammer, er fort fryktelig mye som skjer rundt som er mye mer spennende enn puppen -Jeg har av og til hatt hell med å amme så han nesten sitter i fanget, å legge seg bakover er ofte lite populært. -Mini tar heller ikke flaske. Jeg har innimellom pumpet meg og gitt mm med skje, da svelger han fornøyd unna og tror nok at det er grøt han får -Jeg har gitt mini tutkopp med vann på etter hvert måltid, den tygger han fornøyd på. Blir mye søl, men han får da i seg litt der. -Vær veldig forsiktig med å "tvinge" han på brystet, det kan gjøre vondt verre... Tilby ofte, men respekter det om han ikke vil ha. -Husk at de nå er meget effektive sugere. Jeg har prøvd å pumpe meg etter å ha ammet, og funnet ut at mini faktisk nå tømmer brystet på ca 1-2 min. -Så lenge han har våte bleier i løpet av dagen, og urinen ikke er meget konsentrert så får han i seg tilstrekkelig væske. -Sist, men ikke minst; ikke stress... Vet det er lettere sagt enn gjort, men disse små plukker så utrolig fort opp stress og det var først når jeg senket skuldrene litt at mini ble roligere også. Mini er blitt mye bedre, tidligere var det tilnærmet full puppenekt, men nå ammer jeg morgen og kveld samt 1-3 ganger i løpet av dagen. Av og til vil han også ha en tår i løpet av natten. Anbefaler også å lese på ammehjelpen.no om brystvegring.
Gjest mphs Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 ca.4-5 ganger på dagen og mellom 2/4 ganger på natten. Hun spiser en liten porsjon grøt til frokost, liten porsjon middag og en liten porsjon grøt til kvelds. Første ungen hadde slik puppenekt, men jeg sto den av og tildød hele tiden til jeg fikk henne til å ta. Hun jeg har nå er veldig glad i mm og det har derfor vært vannskelig med innføring av fast føde.
*tybber* Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Jeg fullammer nesten enda jeg. Han liker ikke grøt, men får i han litt brødskive i løpet av dagen. Tenkte å prøve med litt middag etterhvert, men det vi alt har prøvd har IKKE falt i smak. Så jeg har en gutt som er veeeldig glad i mm, og ikke i fast føde. Litt slitsomt, men det forandrer seg vel snart.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg har lagt merke til at flere sier at mini ikke er interressert i puppen lengre fordi de vrir seg rundt når det er folk tilstede eller lyder i rommet. Det er vel mer for at de er nysgjerrige, ikke at de ikke vil ha pupp. Her har jeg måtte gå på et stille rom med tulla siden hun var 4 mnd, nå er hun 8, ikke engang pappaen kan være i samme rom...da bare snur hun seg å ser på han:-) Vet jo ikke om det er tilfellet ditt, men vet det gjelder for mange.
3småtroll♥ Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Skriver under på det de andre her sier ang nysgjerrighet;) Lillemann er snart 7 mnd og han også snur seg etter alle lyder og bevegelser... Vi har to barn fra før som selvf lager litt leven og ståhei, men jeg setter meg ikke på eget rom for å amme. Han må faktisk bare venne seg til det syns jeg;) Er alene med barne annenhver uke pga mannens jobb og da kan jeg ikke bare gå fra de andre hver gang lillebroren vil ha mat... Vi hadde også en periode med helt puppenekt-han hylte hvis jeg prøvde å legge han til og dumme meg tenkte ikke på å pumpe meg for å holde produksjon oppe.. Så etter en stund med net ville han plutselig ha igjen og da tok det jo laang tid før det kom noe:( Det hadde jo ikke han tid til så det ble jo enda verre! Da fikk jeg sånn nesespray for å sette igang utdrivningen og etter en dag m/ spray og pumping var alt som normalt igjen:) Nå er det en mnd tid siden og nå ammes han 6-10 ganger i døgnet(!) Han får også grøt/brød til frokost og lunsj, middag og velling på kvelden. Spiser 1-2 ganger om natten. Så dette kan bare være en periode for din baby også. Du burde pumpe deg for å holde igang prod. og ikke styre med å få han til å ta. Tilby, men ikke tving! Plutselig skal du se han vil ha igjen;) Og han får nok i seg nok væske via grøt og slik. Lillemann her er veldig glad i å drikke rett fra glass hvis han får lov(med hjelp self.) kanskje det hadde gått? Du trenger ikke å bli bekymret før han ev. har tørre bleier eller virker slapp og i ulage;p) Lykke til- det går seg nok til etter hvert;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå