aya75 Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Ser ut som det blir slutt på puppen her nå og har amma to ganger om dagen siste mnd. Hun vil ikke ha noe særlig mme, men hvor mye bør de ha da? Hun spiser grøt som inneholder mme 2 ganger om dagen og ellers vanlig m/ brød, middag,frukt,grønt og mye vann.Trenger de ekstra mme utover dette? Og hvor mye evt? Ikke lett å få i henne mme (har prøvd flere merker, så er sikker på at det ikke er at hun ikke liker den. Hun drikker det innimellom, men kun når hun er veldig sulten, så tror hun drikker det når hun har behov for det. Det sitter nok mest i viljen...hun vil helst ha pupp nemlig...men der er det hvertfall tomt for øyeblikket..)
beggeto Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg lurer på det samme. Har hun fått noe mme tidligere da? F.eks når du har vært borte? Gir du fra flaske, tutkopp eller vanlig kopp? Har ei på snart 1 år her, sliter litt med å få henne til å drikke vann/mme/kumelk fra kopp. Men ammer fortsatt to ganger så mulig hun får nok enda.
aya75 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Ja hun drakk mme da hun var mindre siden hun trengte mer enn jeg hadde i puppen, men etter at hun begynte med fast føde så ville hun ikke ha mere. Hun drikker det nå og av og til, men det er som sagt bare vist hun er veldig sulten. Vil jo helst at hun skal drikke TIL maten jeg da, som hun gjør med vann eller etter maten. Vann drikker hun av alle mulig tuttekopper og flasker. Ikke noe kresen der.
PrinsesseJenta Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Lillegutt blir 8 mnd. om en uke,og han får pupp kun 2 ganger i døgnet. Han får ikke mme i tillegg. Har spurt helsesøster,og hun sa at når han hadde et variert kosthold og drikker vann så trenger han ikke mme. Har en fornøyd og frisk gutt som vokser og trives=)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Det er ganske lite dem skal ha utenom for nå skal dem egentlig spise ganske mye vanlig mat.Tror det er max 2 dl. Min sønn får alt for mye nå,men det er fordi han er syk og ikke spiser vanlig mat da. Men vi skal slutte med MME nå når han er frisk igjen. Dem skal jo over på vanlig ku melk ved 12 mnd. Det sier iallefall HS ene.hehe Så om 3 uker er han 12 mnd og da slutter vi med mme, sammegjorde vi med med storesøstern da hun ble 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå