Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 JEg har en 3 år gammel jente, ja eller hun blir 3 år om 14 dager. Hun NEKTER å være ute i snøen, det eneste som kan gå an er å sitte på akebrett, mens vi drar henne bortover. IKKE i nedovrbakke nei. Hun nekter å gå, hun hyler og skriker og sier det er glatt, jeg vil inn.......... Hun er heilt håpløs............kan tenke meg de blir drittlei av grininga hennes i bhg også. huff. HVa skal jeg gjøre da? Når det er fin snø ute, en minusgrad eller to, og sol og kjempefint vær, og ungen NEKTER å gå ut? Slik er det hver eneste gang vi skal ut,. det er ett helvete, en kamp og en krig og ett mareritt. Det kan gå bra med på kledning, men så er det første steget på trappa og da er det galt tvert........... Skal jeg ta henne ut alikevel? Det er jo bare grininga? Eller la henne være inne og se film og lese for henne og slike ting?? *superfrustrert mamma*
Gjest nickedokka Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg aner egentlig ikke, men kanskje dere kan gjøre noe som ikke gjør at hun må borti snøen? Ta med en termos med kakao eller noe typisk vinter/turkosemat og sett dere på nærmeste koselige sted, spis og prat og gå inn igjen, hvis hun koser seg så kanskje dere bør gå inn mens det fremdeles er gøy... Bare tankespinn altså, men selv har jeg som regel ambisjoner om lek og aktiviteter ute om vinteren. Kanskje det er lurt å begynne i en annen ende? Ellers så kommer det nok, her var det bare sånn passelig morsomt å være ute, helt til hun begynte å få kontroll på skiene. Nå er det mas om å ut i snøen, ellers er det jeg som må mase=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå