Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hei! Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle stumpe røyken på dagen hvis jeg ble gravid. Nå er jeg 10 uker på vei, og har fortsatt ikke klart å slutte. Jeg må minst ha en røyk hver dag. Tidligere røyket jeg 10-15 røyk om dagen, er nå nede i 2-3. Så egentlig er jeg veldig fornøyd med meg selv, over at jeg har trappet ned såpass. Men får dårlig samvittighet hver eneste gang jeg røyker, tenker bare på at babyen blir full av kullos. Tenk om babyen tar skade av det, også er det min feil! Og jeg vil så gjerne slutte. Er en mulighet for livet til endelig å slutte. Men jeg syns det er så godt å ta den røyken! Hvis jeg blir nervøs etc, så er den røyken virkelig den beste vennen jeg kan ha! Og nervøs har jeg jammen meg blitt de siste ukene. Flere som har det som meg? Det var godt å skrive dette ned. Hilsen smugrøykeren
Lellemor Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 jeg er gravid med nr. 3 å har røykt i alle svangerskap... selfølgelig ikke med god samvittighet, men mine har vært nærmere 4 kg ved fødselog har tydeligvis ikke tadd noe skade av det..
apriljente91 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes røykeslutt er sinnsykt vanskelig :S Jeg klarer liksom ikke å slutte. Jeg er kanskje svak,men jeg har rett og slett ikke klart det. Graviditeten var ikke planlagt eller noe,så det å venne seg på den tanken at det er en baby i magen er fortsatt rart og ganske uvirkelig,kanskje det er derfor jeg ikke har klart og slutte? Hvem vet.. (må bare si at jeg er glad for graviditeten nå) Jeg har trappet ned MYE,å røyker 3-5 om dagen. Men nå har jeg kommet fram til noe - min plan er å røyke kun 2 om dagen i desember og 1 i romjula å slutte til 1.januar Jeg vet ikke om jeg klarer dette,men har veeldig lyst. Da er jeg værtfall røykfri i 3 mnd (bedre enn ingenting) Men jeg har uansett ikke hørt om babyer som har dødd o.l. som mange snnakker om. Jeg er 21+3 uker på vei og har termin 5.april. Tenk på babyn
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 huff ja. d er letter sagt enn gjort og slutte og røyke. hver røyk jeg tar, tar jeg med dårlig samvittighet,, er så redd for at babyen min skal dø i magen pga at jeg røyker, men likevel klarer jeg ikke å slutte og hater meg selv for d. hver kveld jeg legger meg sier jeg til meg selv at i morgen skal jeg ikke ta noe røyk, men når jeg står opp tar jeg meg en røyk. jeg er 12+5 og er så redd for at babyen min er død.
apriljente91 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Sleng deg på røykeslutt planen min da vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå