Gå til innhold

Amming og babyer på ca 2 mnd. Hvordan er babyene deres' spisemønster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 8 uker. Ammer ham 6-7 ganger pr døgn. Han får begge bryst til hvert måltid. Han spiser i alt fra 40-60 min pr gang, ganske effektiv suging... Synes jeg sitter så lenge i motsetning til andre??? Vil det gå seg til ? Han spiser lenger av det ene brystet enn det andre, så har mer melk i det ene. Flere som har det??

Skrevet

Har ikke tenkt over om jeg har et fast spisemønster. Men prøver å la det gå 2-3 timer imellom hvert måltid. På kvelden spiser hun oftere å er litt grinete derfor blir det pupp nesten hele tiden. Mange ganer jeg har tenkt "åh det hadde vært godt hviss hun bare hadde tatt smokken"! Men den nekter hun å ta. Så tror det er derfor hun vil ha så masse pupp også. Har også mer melk i det ene brystet, vil tro det er normalt.

Jenta mi er 2 mnd :)

Skrevet

Når jenta mi var 2 mnd, så ville hun ha mat hele tiden, så jeg ammet maaaasse. Hun hang i puppen omtrent hver time og lenge om gangen. Når hun ble 3 mnd begynte det å bli mindre, lå ikke så lenge og ammet ikke så ofte. Nå som hun er 6 mnd, så tømmer hun puppen omtrent på 2 min. Jeg ammet alltid bare en pupp om gangen og har aldri lagt noe merke til om jeg haddde mer melk i den ene puppen enn den andre.

Hun tar forresten heller ikke smokk :):)

Skrevet

På den tiden spiste jenta mi ca. annenhver time på dagen, og et par ganger på natten. Hun spiste på 5-10min, og tok bare ett bryst av gangen.

Skrevet

når han ble 7-8 uker så begynte han å spise anne hver time. Før der følte jeg gjorde ikke noe annet enn å amme. Jeg gir kun et bryst, for han blir mett av det. Og jeg ammet vel 5-10 min.

Nå er han 3 mnd og ammer fremdeles av bare et bryst til et måltid, men nå føler jeg det kan gå enda lengre mellom måltidene :) Ammer fremdeles bare i 5-10 min :)

Skrevet

Jenta mi er 2 måneder og på dagen ammer jeg hver 3 time ca. På kvelden vil hun ha mer mat så fra ca kl 9 til 1-2 på natta spiser hun ofte og puppene er helt tomme! så sover hun 5-7 timer.

Spiser alt fra 5 til 30 min...går det 30 min ligger hun bare å koser så da avslutter jeg når hun har fått kost seg litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...