Gå til innhold

9 uker og symptomene forsvinner... flere? (også på 1. trimester)

Anbefalte innlegg

Jeg er 9 uker i dag, og flere av symptomene har de siste par dagene gått ned litt. Er ikke det litt tidlig? Sist jeg var gravid hadde jeg en MA med utskrapning i uke 10+3, det hadde ikke vært liv siden uke 5. Er nå livredd for at noe liknende skal skje igjen.

Fikk ultralyd denne gangen da jeg var 6+4 (pga blødninger) og alt så normalt ut med hjerteslag og alt. Men er nå redd for at det har skjedd noe...

Puppene er ikke like ømme lenger, magen ikke oppblåst lenger, har ikke noe "strekkesmerter" i livmoren lenger, og jeg løper ikke på do på natta lenger. Jeg er fortsatt kvalm og sliten, men de symptomene hadde jeg hele veien sist også.

Noen som har opplevd dette og kan fortelle meg hvordan det har gått?

Fortsetter under...

Jeg mistet symptomene mine noen dager også kom de tilbake igjen. De har altså kommet og gått flere ganger.

Kan du ikke be legen din om å få en ul til pga bekymringer. Ikke bra å gå å bekymre seg sånn heller...Man blir nok litt ekstra på vakt etter å ha opplevd MA tror jeg. Eller kanskje du har mulighet (og råd) til å ta en privat ul hvis du bor et sted de har det.

Krysser nå fingrene for at alt er helt bra med deg!

Hei lilleplutt.

Jeg er 9+4 idag. De siste dagene har jeg også opplevd at flere av tegnene har blitt svakere. Akkurat som deg er jeg fortsatt uvel (kommer og går helt plutselig) og jeg er fortsatt trett. Likevel så opplever også jeg at jeg ikke er oppe og tisser om natten lenger.Ikke er jeg så oppblåst heller, litt men det kan ikke sammenlignes med hvordan det var. Puppene er også nesten helt normale, de har vokst veldig, men er ikke spes ømme lenger.

Jeg var på ultralyd i forrige uke, og da så alt helt flott ut.

Tror dette er ganske normalt.

Hei...:)

Jeg har det samme som deg. Er i 10 uke nå og ser at mange av symptomer er borte. Det merket jeg allerede i uke 8 ....men jeg ser nå at magen vokser sakte så det er vel slik det skal være. Har vært på ul på samme tid som deg og alt var i orden. Det er sikkert ingenting å bekymre seg over. Ta være på deg...:)

Tusen takk for svar, alle sammen :)

Det hjelper veldig å høre at andre opplever det samme, da virker det jo som om det er ganske normalt, da.

Jeg skal ha tidlig ultralyd en eller annen gang i løpet av de neste ukene, venter på innkallelse. Da får jeg vite det helt sikkert også :)

• 2 uker senere...

Hei!

Ser at det er en stund siden du la inn dette innlegget og lurte derfor på hvordan det gikk med deg? Var alt i orden eller?

Jeg opplever nå det samme som du beskrev nemlig, at så og si alle symptomer er blitt borte. Puppene har også minket og alt er som før jeg ble gravid... Skal til ul på fredag denne uka..men hadde vært fint å roe seg helt ned før det...

Annonse

Hei Lala82!

Symptomene kom tilbake noen dager etterpå, og de har i korte perioder forsvunnet for så å komme tilbake siden den gang. Regner med at det er normalt. Jeg skal på ultralyd på torsdag, da er jeg 11+4. Om alt er normalt da kommer jeg nok til å puste ut.

Hvor langt er du på vei?

Si fra hvordan det går på ultralyd fredag, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...