Gå til innhold

Er ganske så engstelig nå :( Synes magen min er blitt mindre eller

♥ DAME

Anbefalte innlegg

rett og slett sluttet å vokse :(

Er det noe galt da, eller har andre opplevd dette uten at det har vært noe galt?

Jeg er 15 uker i morgen, og dette er min (vår) etterlengtende første...

Jeg må tilføye at jeg kjenner stikking i lysken og rundt navlen, og strekking i lysken også, så det virker som om det foregår noe der enda, men jeg vet jo ikke. Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Hei vennen min:-)))

Jeg skjønner veldig godt at du blir litt engstelig. Jeg er det innimellom jeg også, men så blir jeg kvalm og da vet jeg at alt er bra. Men hvis jeg husker riktig så var magen min større i uke 6-7 og rundt der enn den er nå. Jeg har heller ikke lagt på meg noe særlig de siste 4 ukene. Tror bare kroppen min stabiliserer seg eller noe sånn.

Men jeg kjenner også denne strekkingen i underlivet og det er et tegn på at livmora og barnet vokser. Har ligget med skikkelig verk pga det to netter denne uka og sovet lite. Men det gjør ingenting for det betyr at lille mini vokser og koser seg.

Det høres ut som det som skjer i kroppen din er naturlig, men hvis du har en dårlig magefølelse så synes jeg du skal be om en UL og få bekreftet at alt er i orden. Det er ihvertfall ikke noe greit å gå rundt og engste seg sånn.

Jeg sender deg en kjempegod klem og håper denne strekkinga fortsetter for da er nok alt i sin skjønneste orden:-))))))))

Hei Pysekatt vennen :)))))

Kan nok hende det er jeg som engster meg altfor mye, men jeg er jo så redd det skal skje noe nå som jeg har kommet så langt :(

Jeg er jo mer nervøs nå enn da jeg var 5-6 uker på vei ;)

Det er jo bare 14 dager til UL, men jeg lurer på om jordmor kan høre hjertelyd med doppler nå? Jeg jobber som renholder på et helsesenter, så jeg har leger, helsesøster, jordmor og tannleger rundt meg, så akkurat DET er veldig godt synes jeg :))

Fint at det går bra med deg Pysekatten. Men at du har så ubehag at du ikke får sove, ja da er det virkelig noe som skjer der inne, hihi. Jeg sover som en stein heeele natten, har aldri såpass ubehag at det holder meg våken, hmmm. Men av og til på dagen får jeg sånne ilinger og da gauler jeg AU AU, hehe.

Nei nå er det natta her Pysekatten, fint å snakkes 1-2 ganger i uka her inne :))) Er ikke hver dag jeg er innom her, så etter et par tre dager MÅ jeg bare innom og se til deg og kanskje spørre om noe selv :)))

Ha en flott dag i dag, så snakkes vi. Varm og god klem til vennen min :)))))))))))

Ja, jordmor og lege burde kunne høre hjertelyd med doppler nå. Jeg var hos fastlegen min i uke 14 og spurte om han kunne høre etter. han ville ikke først fordi han syntes det var for tidlig, men sa vi kunne få høre på eget ansvar, dvs det var ikke sikkert han fant noe selv om alt var ok. Men han fant hjertelyden nesten med en gang, tydelig og klart:)

I slutten av forrige uke (uke 15) var jeg så veldig sliten og stresset med jobb, og plutselig ble alt litt mye og jeg ble livredd for at jeg hadde stresset og skadet babyen. Ikke så rasjonelt tenkt kanskje, men det er man jo ikke for tiden. Så jeg gjorde som du tenker, stakk innom helsestasjonen der jeg bor enda jeg ikke har vært der ennå, har time denne uka. De var veldig hyggelige og jeg fikk komme inn til en jordmor i fem minutter. Hun lyttet raskt med doppler og fant hjertelyd. Det var veldig godt å få komme dit. Hun sa jeg bare måtte stikke innom igjen hvis jeg ble nervøs og redd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...