Gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Her har frøkna på 8 mnd begynt å hylskrike når vi skal legge henne og hun vil helst sove på fanget eller i senga vår på natta. Hun er helt hysterisk og utrolig vanskelig å roe ned. Vi er helt konsekvente på at hun ikke skal opp av senga etter at hun blir lagt og hun sovner tilsluttt...dvs etter 1-2 timer. Men bare etter en halvtime så våkner hun igjen og da gir hun seg ikke før hun får pupp - noe hun får...og sånn går natta, med 1-2 timer mellom matingene. Før disse nettene har hun våknet ca 2 ganger (22 og 03) hvor hun har fått mm. Har lest flere innlegg her inne at det ikke er helt unormalt med en sånn periode i denne alderen. Men det jeg lurer på er hvor lenge varer det og hva skal en gjøre i denne perioden? For er det seperasjonsangst hun har, så har ljeg ikke hjerte til å bare la henne stå i senga si å hylgrine flere ganger hver natt...det er jo nærhet hun vil ha.
Fullrulle86 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 sånn er det her og. min gutt er 7 mnd! Så her blir konsekvensen at nattamminga ryker. Tar første natta i natt så fåv vi se hvordan det går! Hvis han bare gråter så tar jeg han selvfølgelig oppi senga vår og gir han nærhet og kos, men pupp skal han ikke få! Orker ikke våkne hver time om natta lenger..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Hei. Tulla hadde en slik periode da hun var rundt 8.5 mndr, og det tok snaue to uker før hun var den "gode gamle" igjen. Men, det ble mye lettere ganske fort etter at vi lærte oss å være konsekvente. Når det var leggetid, så tok vi henne ikke med ut av rommet før hun hadde sovnet, men ble hun altfor skrikete tok vi henne opp av senga og roet henne godt ned før vi la henne igjen. På det meste brukte vi 1 time og 15 minutter, men etter at vi ble helt konsekvente tok det som oftest ikke lenger enn 15 til 20 minutter. Når hun våknet på natten ga vi henne vann på tåteflaske, og deretter smokk. Da sovnet hun i de fleste tilfellene med en gang igjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå