Gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 ....jeg fikk 3 egg på frys denne gangen, men lurer på om jeg skal gå for ferskt forsøk isteden. leser sjelden om noen som lykkes med frys. men er det like stor sjanse å lykkes med fryseegg hvis det overlever opptiningen?
Kine71 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Heisann Stinemin! Jeg fikk også 3 egg i frysern på mitt siste forsøk( har et avbrutt og et neg forsøk). Blir snart 37 så derfor spurte jeg om jeg kunne få et ferskt forsøk istedenfor å sette inn fryse-egg. På et år har jeg kun hatt en innsettning og føler at tiden går fra meg. Jeg tenker at de eggene som ligger i frysern er jo der og de blir jo ikke gamlere. Hvor gammel er du? På stOlav sier de at det er like stor sjanse for å lykkes med fryse-egg som overlever opptiningen!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg hadde gått for ferskt forsøk, og heller samlet opp flere på frys:O) Fryseegg har like gode sjanser om det er egg som er "ment to be". Men pga at mange ikke overlever opptining,kan man risikere runder med hormoner til ingen nytte.. Og som Kine sier,eggene i frysen de blir jo ikke gamlere... Lykke til !
Gjest Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg er 33 år, kan få frys i januar, må vel vente lengre m ferskt forsøk det er vel kø på riksen. Hvordan hormoner må man ta før fryse forsøk? får man eggløsning selv av hormonene?
Søskenhåp adopterer Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg er enig i de over her, og hadde også tenkt at jeg skulle gå for fersk neste gang nå og heller spare opp de egga jeg har på frys. Er heller ikke så veldig ung lenger, 37. Reagerte heller ikke helt optimalt på fryse-medisinene, slimhinna var ikke så tykk som den burde sist frys. Fikk satt in 2 perfekte egg men ingen graviditet. Allikevel så går jeg for frys nå fordi jeg har 8 på frys og så orker jeg rett og slett ikke tanken helt enda på en sånn skikkelig hormonkur. Ble så lei sist. Så jeg går for frys! Hvis du kan få frys i januar allerede så tror jeg at jeg ville prøvd det. Antagelig blir det med 3 egg ett fryseforsøk på deg og så i gang evt. med fersk igjen. Det er juleavvikling på Riksen, så uansett så tror jeg ikke du vil få begynt med fersk noe særlig tidligere - de tar nemlig frys i november og januar men er ikke så sikker på hvor mye fersk de tar da. Jeg skal ha TIN forsøk som det heter siste uka før jul og da tar de kun frys. Til fryseforsøk er det kun en tablettkur du skal ta, mye enklere enn fersk.
Søskenhåp adopterer Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Og nei man skal ikke få eggløsning selv - er derfor man tar de tablettene, for å hindre eggutvikling og å gjøre livmorslimhinnen tykkere.
74skytte Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Jeg ble gravid ved første fryseforsøk. Mista desverre,men det hadde ikke noe med at det var frys. I forkant av frys tar man bare noen piller, også progesteron når man har fått satt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå