Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gravid med termin i juli. Skal begynne i ny jobb til uken. Har ikke jobbet på mange år, gått på rehabilitering. Men nå vil jeg forsøke og jobbe meg opp til fødselspermisjon, skal presse meg selv så godt det går. Det jeg lurer på er; kan jeg sykemelde meg etter 3 mnd selv om jeg bare er tilkallingsvikar. Er jo ikke sikkert jeg klarer å jobbe fult i 6 mnd... Bekymret!!! Håper på svar...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139159575-sykemelding-i-vikarjobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har IKKE rett på sykepenger etter å ha gått på rehab penger dessverre, jeg har samme problem. Men jeg skal nå søke om svangerskaps penger ettersom jeg jobber natt. Men når du har gått på rehabpenger så må du jobbe 26 uker, for å tjene deg opp retten til sykepenger og for å tjene deg opp retten til freldrepenger. Det du kan gjøre er å melde deg arb ledig, om du ikke klarer å jobbe så mye. Ellers kan det hende det bare ville lønt seg å ha rehab penger enda. Det er slitsomt å jobbe 6 mnd, jeg klarte bare 3 :(

Man vet aldri hva som kommer av plager i et svangerskap, og det kan ta kreftene fra en. Jeg jobbet jo selv om jeg var helt utslitt for å tjene opp retten til disse pengene, men nå sier legen stopp! så... Men arb ledig penger regnes som foreldrepenge grunnlag, mens det gjør ikke rehab penger... les deg litt rundt på nav sine sider, det er smart å vite rettighetene dine før du gjør noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...