Gå til innhold

Kraftig hjertebank og svettetokter

Anbefalte innlegg

Har en veldig livlig liten frøken i vente. Hun er veldig frisk i frasparkene sine mot mellomgulvet. I tillegg får jeg av og til slike kraftige hjerteslag selv i oppreist stilling (for ikke å snakke om hvis jeg skulle ende opp å liggge på ryggen helt eller delvis) at jeg får svettetokter av det. Er det fler som opplever dette eller bør jeg kontakte legen? Hjertebankene og svettetoktene får det nesten til å svartne for meg av og til... slik føles det iallefall. Tror ikke jeg skal besvime, men det er ekkelt!!!!!!!! Er veldig redd for svangerskapsforgiftning. Er til tider en del sengeliggende pga kraftige kynnere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139159560-kraftig-hjertebank-og-svettetokter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Dette tror jeg ikke du trenger å bekymre deg over.At du får svettetokter/kvalme /svimmelhet når du ligger på ryggen er normalt for høygravide da babyen kan presse mot vena cava (hovedpulsåre i kroppen) slik at blodtilførselen blir dårligere - det er mange som melder om dette.

Økt hjertebank når man står oppreist tror jeg også er ganske så vanlig ettersom hjertet pumper mye mer blod enn før nå som du er gravid ...Blir ,man i tillegg litt redd når hjertet banker har det en tendens til å banke enda hardere (rart hvordan hode og kropp er skrudd sammen slik)

Svangerskapsforgiftning har jeg ingen erfarng med selv men jeg tror det som regel kommer sammen med symptomer som kvalme, feber og høyt blodtrykk - blodtrykket sjekker vel jordmor/lege hver gang du er til kontroll? Ved begynnende svangerksapsforgiftning mener jeg å ha lest at man bare blir anbefalt å holde seg i ro først og se om symptomene går over. Men er du i tvil skader det jo ikke å ta en telefon til jordmor/lege ? Men som sagt - jeg tror ikke det er noen fare for deg utfra de symptomene du beskriver - høres ut som normale gravideplager ! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...