*3barns mamma* Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 hvor mye "sparer" man på å ha skatteklasse 2 i stede for klasse 1? hvordan er reglene for å få klasse 2? at man har barn sammen og at mor er hjemmeværene og gift ?? hva når mor går ut i arbeid igjen. blir begge i klasse 2? er det ingen sjangs for at mor kan få klasse 2 når en er samboer? hva med de pengene en får i skattegodtgjørelse når en har barn,noen som kan fortelle meg litt hvordan dette funker?
Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Man må vel være gift, i hvertfall måtte en det for et par år siden. Mor må enten være student eller hjemmeværende, evt uføretrygdet (?), kan sikkert tjene litt penger selv, men ikke mye. Hvor mye det utgjør med skatteklasse 2 kommer jo an på inntekten til mannen din, for oss utgjorde det vel en forskjell på ca 2000 kr pr måned tror jeg. Jeg begynte å jobbe i høst og da måtte han over i skatteklasse 1 igjen (viktig å huske på å regulere skatten da ellers får en seg en smell), og jeg gikk rett i skatteklasse 1. Man får ikke skatteklasse 2 så lenge begge er i jobb. Vi har tre barn, to i barnehagen og en på skolen og jeg tror vårt foreldrefradrag er på ca 30 000 - 35 000 kr, men er ikke helt sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå