Gå til innhold

plutselig enda mibdre melk....6.5 mnd, mister jeg melka kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har delammet prinsen vår helt fra fødselen pga ekstremt lite melk. har hatt 40 ml til sammen når jeg pumper på dagen, litt mer på morgenen. i fler uker nå har jeg ammet kun morgen, kveld og evt natt hvis han har våknet. i tilleg pumper jeg 4*15 min hver da med dobbel pumpe. så mini har fått 160 ml pumpemelk hver kveld.

Men plutselig nå den siste uka har melka blitt enda mindre. pumper 20 ml tilsammen der jeg hadde 40 for ei uke sida, og mini får ikke så mye i seg ved amming heller. hører han må suge flere ganegr før han svalger nå. ikke noe er annerledes helller, som jeg kan se, så syns dette er litt rart, kan melka bare forsvinne sånn? litt trist syns jeg, hadde håpa å amme litt til siden mini vil, for jeg har slitt sånn med amminga helt fra starten.

Skrevet

Det kan være økeperiode... jeg ammer hver 2. time i over en uke før melka "skjønner" at den skal øke på. Og jenta mi er selvfølgelig litt gretten ved puppen siden det renner så sakte, men så lenge du får ut en dråpe så er det fremdeles produksjon. Og når det kommer så lite, er melka feitere og mer næringsrik. Og babyen som suger er den beste stimuli for å øke produksjonen.

Jeg fullammer jenta mi på snart 6 mnd, og jeg har pumpet meg innimellom og fryst melka, og jeg klarte glatt å pumpe 180ml for en mnd siden, og nå sliter jeg med å få ut 100ml. men jenta mi spiser like godt enda, det virker bare som om det blir vanskeligere og vanskeligere å pumpe seg...

Hvis du slutter å pumpe deg en dag så ser du nok at du plutselig at babyen svelger unna igjen, tror du ikke? Hvis jeg skipper et ammemåltid her så har jeg mye mere melk etterpå...

Vel, jeg har ingen fasit, men nå fikk du høre min erfaring iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...