Gå til innhold

Hvordan blir dagen i barnehagen for en liten gutt på 6 mndr?

Anbefalte innlegg

Og til to over her.

Nei, jeg skal ikke vurdere å finne meg en ny jobb jeg heller.

Jeg vet jeg er god i jobben min.

Og mei tai, nå får du gi deg. :) Hva med de andre 15 barna?

Jeg jobber med 16 små, hvordan skal jeg kunne gjøre så forskjell på dem?

Fortsetter under...

Jeg ville gjordt det meste for å kunne være hjemme med barnet minst til h*n var 10 mnd før det ble barnehage i hvertfall. 6 mnd er ingen alder å sende de små der.. Man går jo glipp av såå mye! 10-12 mnd er tidlig nok;) Mange som jobber i barnehage sier jo til og med at de små har ikke godt av å begynne så tidlig.

Her ble jeg og engasjert...!

Synes det er rart å tenke på at folk kan skrive at et barn ikke har noe i en banrehage å gjøre når de er 6 mnd. Har dere tenkt på at Norge er ekstremt priviligerte når det gjelder permisjonsrettigheter? Det er fryktelig mange land man ikke får halvparten så mye permisjon som i Norge, og barn vokser opp til å bli folk der og, med foreldre som er like og vel så glade i dem som mange sikkert er her.

Når der er sagt er jeg utrolig glad for at jeg hadde muligheten til å være hjemme med barnet mitt til det var 15 mnd, skulle gjerne vært lenger og, men det lot seg ikke gjøre i vår situasjon.

Her går det utrolig mye på mammafølelser. Vi lever i et samfunn hvor det er foreldrene (mamma og pappa) som har hoved- /primæransvaret for de små, mens det i mange andre samfunn er mer storfamilier, hvor både besteforeldre, søsken og tanter bidrar med oppdragelse og barnepass. Synes ikke man skal være så dømmende. Tror det er ytterst ytterst YTTERST sjelden en mor (eller far) ikke VIL være hjemme med barnet sitt, det bare simpelthen lar seg ikke gjøre gitt situasjonen de befinner seg i!

Puh.. der fikk jeg lufta litt!

Det er nå ikke alltid det stemmer at mor/ far ikke vil være hjemme med barnet sitt da.

Har selv en 9 måneders gutt på min gruppe der mor er arbeidsledig.

'Mor sier barnet kjeder seg hjemme med henne og hun mener da han har det bedre i barnehagen.

Selv er jeg vel av den mening at så små barn har det aller best hjemme og så kan barnehagen være en god toer

• 2 uker senere...

(Jeg ser også at tråden er gammel, men uansett)

Jeg er ped.leder i en barnehage, og vi har 3 barn under ett år. Den yngste var 6 mnd da hun begynte, en var 7 mnd, og en 9 mnd. Vi har kjøpt inn ulike bæretøy som vi bruker MYE. Er helt fullt mulig å bære ett barn mens man gir de eldre ungene det de trenger. Ellers er vi på gulvet sammen med dem. Leker, synger og koser.

De sover også veldig mye. Kanskje 4-6 timer i løpet av dagen.

Som noen andre også sier er det ingen andre land i verden (som jeg vet om) som har så gode permisjonsordninger.

• 3 uker senere...

Barnet ditt har nok gått i barnehagen lenge nå, siden tråden er gammel men temaet er aktuelt så jeg gir mitt bidrag.

Barn tar ikke skade av å begynne tidlig i barnehagen. Det har kanskje heller ikke spesielt stort behov for lek med jevnaldrende enda, men er barnehagen lagt opp til å ta imot små barn er det et godt alternativ. Min siste datter begynte i barnehagen når hun var litt over 5 mnd på halv plass. Hun fikk alt det stell hun trengte, masse kos og ellers alt hva jeg ville ha gitt henne. Den som var taperen var selvfølgelig meg som gikk glipp av mye tid med henne, men for barnet var det en ok løsning. Nå var jeg i den heldige situasjon at jeg jobbet like ved barnehagen og kunne komme inn å amme henne ett par ganger i løpet av dagene hun var i barnehagen, men dette er det jo ikke alle som har mulighet til. Gjør hva du selv mener vil fungere for ditt barn, ikke hva alle andre mener. Når det gjelder tilvenning så gå gjerne på besøk til barnehagen, men den egentlige tilvenningen begynner først når barnet skal være i barnehagen alene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...