Gå til innhold

Merkelig å være "moden"... :-)

dinadina

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 år og gravid med mitt tredje barn. Jeg rakk å fylle 30 før jeg fikk mitt første barn, og føler meg ikke så veldig mye eldre nå egentlig... Jeg har selvfølgelig fått erfaring både i det å gå gravid og være mamma, men føler meg likevel som førstereis på mange måter. Det er jo en like unik greie hver eneste gang.

Men, jeg oppdager jo plutselig at jeg er kvalifisert for å delta i dette "moden-forumet", i tillegg til at jeg merker at jeg merker en viss stemning blant folk ellers også - at det på en måte er på høy tid å "gjøre seg ferdig".

Er det andre enn meg som ikke føler seg gammel, bare voksen og veldig klar for flere barn? :-)

Fortsetter under...

Jeg føler meg ikke gammel, bare voksen. :-) Jeg har fått barn når jeg var 22, 26, 34 og nå 38 år, og føler meg absolutt moden til å få barn! ;-) Følelsesmessig synes jeg ikke det er spesielt forskjellig, men jeg føler meg langt mere klar over hva jeg holder på med nå, enn for 16 år siden!

Den stemningen blandt folk du nevner har jeg heldigvis ikke merket noe til, i min familie er det vanlig å få barn i alle aldre, søsteren min på 40 år er også gravid. :-) Og både min mor og min mormor har fått barn etter fylte 35.

Så, ja jeg føler som deg, bare voksen og veldig klar for et barn til! :-)

Merkelig, ja for jeg føler meg mere moden nå enn jeg gjørde for 14 år siden da jeg fikk min siste. Nå er jeg i et nytt forhold, som er mye mere harmonisk enn mitt forrige. Vi brukte noen år sammen som kjærester før vi ble gravide. Fikk ordentlig kost oss, blitt kjent på godt og vondt. Nå har jeg bedre økonomi, mere tid og erfaring, lengre tolmodighet og et mere stabilt forhold. Fikk mine 2 første da jeg var 19 og 25 og gleder meg masse til å få nr 3 i en alder av 40, og begge jentene mine gleder seg til å få lillesøster eller lillebror. Og jeg VET at jeg ikke er for gammel, men moden for det:))

Hurra for modne mødre!!!!!!!!

Hei! Kjenner meg mye igjen i det du sier! Jeg er også 36 år og venter min tredje. Den var riktignok ikke helt planlagt, men det er først og fremst fordi jeg blir så dårlig i svangerskapene - ikke på grunn av alder.

Denne gangen er det likevel vanskelig å finne seg til rette på Bim. Merker på tonen i mange diskusjoner at folk er betydelig yngre enn meg. Skulle gjerne vært inne her på "Gravid - moden alder" mer, men synes det er alt for mye snakk om duotester og muligheten for misdannelser. Blir bare nervøs og bekymret, så har funnet ut at det er best å holde seg unna. Kanskje et eget forum for 30-38 år hadde vært fint?

Uansett - lykke til videre til deg! :-)

jeg fikk 4 barn da jeg var 21 til 27 år;-)...Nå er jeg 46 og venter nummer 5.....Til og begynne med tenkte jeg også at jeg er for gammel til dette igjen...Men nå gleder jeg meg enormt....Føler jeg har bedre tid denne gangen og skal kose meg masssse med lillegutt...

Vi er ikke gamlere enn vi føler oss......

Lykke til når du skal føde....VI skal ha i feb,,,,,

Klem fra astrid....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...