mammatil3! Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Her er jeg igjen og strever fortsatt. Det er ennå Jone og Alma som skal få en lillebror som trenger navn---- Hva synes dere om Jone, Alma og Åmund? Pappa`n heter Jan Åge og jeg heter Anja så da er alle tre forbokstavene våre oppkalt... Eller Jone, Alma og Olaf Bestefaren til barna heter Olafr (islandsk) Veldig takknemlig for tilbakemeldinger! Dette er så vanskelig! :-)
mammatil3! Skrevet 22. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. november 2008 FORRESTEN GLEMTE De gamle alternativene som fortsatt står på lista er: Jone, Alma og Aune Jone, Alma og Arne Jone, Alma og Ådne eller er de nye alternativene ÅMUND og OLAF best?
Knask! Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Av dine forslag synes jeg Åmund var finest. Liker forøvrig Amund bedre.. men så var det dette med forbokstaver og oppkalling da. Olaf er også litt koselig..hva med Olai?
prebs Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Jeg synes Åmund er finest - et flott navn!
Lupinia Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Åmund er fint, men jeg liker enda bedre Åsmund. Jone, Alma og Åsmund er veldig fint sammen!
mammatil3! Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 Takk for svar!!!! Hva med Åvar? Det har jeg aldri hørt før, men det står i navneboka og det er et norrønt og urnordisk navn. Jone, Alma og Åvar? Liker også godt Olav, men gutten til venninna mi heter det og da er det liksom "tatt". Olai er vel litt "poppis" nå synes jeg det ser ut til her på denne debatten og keg er livredd slike poppis navn. Åsmund blir for langt, egentlig liker jeg best korte navn og ville i utgangspunktet bare ha 4 bokstaver i navna. Hilsen mamman til Jone og Alma
Lupinia Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Åvar har ikke jeg sansen for, tror de fleste vil høre feil og tro han heter Håvard. Ellers er jo Ågrim fint da, men det er jo fem bokstaver i det navnet også. Jeg veldig svak for Olve, men da måtte jeg fått gutt..... Synes det er mye lettere å finne fine guttenavn enn jentenavn.
grace&hope Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Hva med Ola? Ellers så stemmer jeg for Ådne.
mammatil3! Skrevet 23. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2008 Iver er et "popis" navn som jeg ikke vil ha, det begynner heller ikke med A, J eller Å. Da er Ivar mye kulere siden det ikke er på veg opp på topplistene.
Ophiophagus Hannah Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville gått for Olaf. Fint navn, og så er det koslig å oppkalle etter bestefaren til barnet.
Vannmann35 Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Synes Olaf er et flott og stødig navn. Liker også Ådne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå