Gå til innhold

Hvor lenge holder dere på med å gi flaske morgen/kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om kvelden gir vi litt som en del av rutine/kos/søvnframkallende og det fortsetter vi gjerne med til han ikke gidder mer.

Morgenflasken er han helt vill etter, men nekter da å spise frokost etterpå fordi han er mett og blir fort sulten i barnehagen selvsagt.Flaske (tynn velling) 6.30 og ikke noe mat før kl. 11.30 er jo litt lenge syns jeg.

Hva gjør dere?

Skrevet

Kutta ut siste flaska(morgen) da han var 11mnd. Fra da av fikk han bare vann eller kumelk på tutekopp, og det var helt greit for han! Dersom man ikke ammer og har et ønske om å fortsette med det, er det bedre å bli kvitt den flaska før den blir et problem spør du meg...

Skrevet

Forresten måtte vi en overgangsperiode skyndte oss(noen spiser frokost i pysjen til og med en stund vet jeg) ut på stua og til frokostbordet og melkekoppen, men nå vil han gjerne vente ca 1t fra han har våknet(stell, litt lek) før han får frokost.

Skrevet

flaske på kvelden har min aldri fått, gikk rett fra puppen til kveldsmat (grøt&mme). Etter det har vi alltid stelt han, pusset tennene, syngt en sang eller to mens vi vugger han litt i armene, å så lagt han ned å godnatt. Morgenflaska slutta han med da han var ca.11mnd (sluttet bare en dag, ikke noe avvenning). har alltid vært en matmons, så vi framskyndet bare frokosten litt. nå er han 14mnd å får frokost ca en time etter han står opp, må våkne ordentlig før han vil ha mat :D

Greit å slutte før han ble avhengig av flasken. nå går det bare i tutkopp :D

Skrevet

Vår sønn før forstatt ku-melk på flaske hver morgen og kveld (19mnd). Syntes ikke det er noe problem og er bare glad han får i seg melk jeg. Han vil ikke ha melk ellers på dagen.

Skrevet

Sikkert veldig galt, men vi ga gutten vår flaske hver kveld til han var 2,5 år gammel. Vet at det var for lenge (etter boka), men han har vært mye syk og ofte var det bare melk jeg fikk i ham om kvelden.

Skrevet

Vi gir fullkornsvelling (2dl) på kvelden før han legger seg (19.00) men på morgenen spiser han "ordentlig" frokost, brød eller minifras/fullkorns cornflakes e.l. Dette har vi gjort siden han var ca året. Nå er han 1,5 og vil ikke drikke annet enn kveldsvelling fra flaske. Melk o.l. drikker han fra vanlig glass om vi sitter ved kjøkkenbordet og drikkekopp med tut om vi sitter ved stuebordet e.l. (har lett for å vandre avgårde med koppen da :-)

Skrevet

Hva er gæærnt med å gi melk på flaske? Gutten min er 1 1/2 år. Han drikker fra glass, og vanlig, store aventflasker med tut ellers. Og tenker, hva så om han får flaske med melk med "smokketut" på kvelden? Han er jo liten! Liten, liten liten. Aller er så hekta på at de skal bli så fort store, liksom...

Ikke bruker han smokk, men åssen "flakse-tut" han bruker er for meg likegyldig. :)

Skrevet

snuppa e straks 15mnd å får melk på flaske morgen å kveld sammen med vanlig mat som grøt ellers skive.. ellers på dagen drikker hun av tutekopp.. hun får noen ganger melk på tutekopp men hun drikker da mye mindre og det blir mer gris,.. syntes ikke det e noe galt i at hun får den flaske jeg:)

Skrevet

Flaska på morgenen kutta vi da hun begynte å spise en vanlig porsjon grøt på morgenen. Hendte hun kunne få en 120ml før hun skulle ha første duppen.

Får fortsatt ei flaske melk (210ml) på kvelden rett før hun legger seg, før tannpussen. Hun er 16 mnd nå. Eldstejenta hadde kveldsflaska til hun var i alle fall halvannet år.

Skrevet

Morgenflaske har vi aldri hatt noen rutine på. Jeg pleide å amme om morgenen, men da vi sluttet med amminga ble ikke morgenkosen erstattet. Men poden får fremdeles en flaske før han legger seg i en alder av 21 mnd. Han elsker å ligge i fanget mitt og riktig kose seg før han skal bums i seng. Tror ikke jeg kommer til å ha hjertet til å frata ham den kosen på en stund enda :-)

Skrevet

veldig enig med bubbly!!!

gjør det du som mor føler er naturlig og stol på din egen avgjørelse!

Selv er tulla 22 mnd og får flaske med oppvarmet kumelk etter kvelds=)

Hun koser seg sånn og så tenker jeg at hun får varmen og roen før hun skal legge seg=) Jeg koser meg med en varm kopp te til kvelds jeg=)

Skrevet

hun får fortsatt kveldsflaske..er 18mnd og flask|ebarn. Jeg gjør det mye for kosen sin del, for tror hun hadde klart seg fint uten. Ser hun blir slapp og trøtt av den varme melka, så det får hun igrunn fortsette med ja.. Ellers drikker hun av vanlig kopp/glass..

Skrevet

helt enig med dere!! la de små barna få flaske så lenge de vil! når ble 1 og 2 åringer store egentlig?? de er jo kjempesmå og syns de det er godt og kos med flaske så skal i vertfall min gutt få det.ingeting galt med det jenter

Skrevet

gutten min får alltid en flaske med varm melk om kvelden:) han er straks 16 mnd, og har planer om å fortsette med det til han ikke vil ha mer:) Han blir rolig og sovner lett av det:)

Kanskje du skulle prøvd å gi han et glass med melk sammen med frokosten?

Skrevet

Her gikk vi over til kopp eller glass med melk både morgen og kveld da hun var et år.

Ingen av mine har fått flaske etter de var 1 år

Skrevet

Snakker da om mme på flaske ja:)

Vanlig melk og vann drikkes fra kopp/glass. Det har de gjort helt siden de begynte med vann og melk.

Minstejenta på 16 mnd har forresten ikke begynt å drikke vanlig melk ennå. Litt derfor også at hun får en flaske mme på kvelden:)

Skrevet

Uff, tenkt på tennene til barna deres..

I alle fall om dere gir melk på flaske i sengen.

Vi holdt på med det til han var ca 13 mnd, helt til jeg hadde samtale med helsesøster om det.

Trodde faktisk ikke melk kunne være så skadelig for tennene..

Må i alle fall passe på å pusse tennene til barna etter flaska med melk på kvelden.

Skrevet

I mitt tilfelle gis flasken før tannpuss, og hun får aldri noe å drikke på sengen. Vann om hun skulle være syk. Regner med det gjelder for de fleste selv om det ikke nevnes.. Jeg gikk ut i fra det iallefall..

Skrevet

Vi kuttet ut flaska da han var ett år og fikk vanlig melk på tutkopp i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...