Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #1 Del Skrevet 22. november 2008 Hei! Jeg er en jente på 22 år, og har sammen med min forlovede bestemt meg for å starte forsøket på å bringe et lite mirakel til verden. Jeg veier idag 143 kg, og har den siste tiden gått ned 15 kg. jeg synes selv jeg er i relativt god form, (går en times tur i rask gange vær kveld uten at det setter ned allmenntilstanden min:) . jeg har ingen problemer med kroppen ellers, blodsukker, blodtrykk, kolesterol osv er feiende flott. vel, jeg vil bare høre om det er noen som har vært i min situasjon, så overvektig og gått igjennom et svangerskap? jeg er selvsagt bekymret for at min store overvekt kan være helseskadelig for barnet, spesielt i når jeg da skal føde. jeg spiser jo sundt og variert, og får i meg alle næringsstoffer jeg skal ha. vel, jeg er positiv til dette, er det noen som er enig? Klemmer til alle fra en lykkelig mammatobe(forhåpentligvis) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139158053-veier-140-kg-og-vil-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #2 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg var rundt din vekt da jeg ble gravid. Jeg hadde et slitsomt svangerskap, bekkenløsning osv... Pluss at det er endel ekstra oppfølging pga overvekt, bl.a glukosebelastningstesten. Jeg hadde veldig bekkenløsning, og til slutt fikk jeg ekstrem svangerskapsforgiftning potensiell dødelig. Om det hadde sammenheng med overvekten vites ikke. Jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning og da veide jeg 170 kg. Det var tungt, vondt osv.. Jeg var både yrkesaktiv og i god helse da jeg ble gravid. Brukte lang tid på å komme meg etter fødsel (endte i keisersnitt) både psykisk og fysisk. Nå veier jeg vel rundt 140 kg igjen, og jeg har bestemt meg for at om jeg skal ha et barn til skal jeg gå ned i vekt først. Nå vet jeg hvor tungt det er.. Men det å bli gravid var gjort på 1 mnd for min del.. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139158053-veier-140-kg-og-vil-bli-gravid/#findComment-139164915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg veide 132 kilo (er 178 cm) når jeg ble gravid med eldstejenta. Svangerskapet gikk greit og 11 dager før tiden kom hun til verden. 51 cm og 3670 gram. Måtte ha litt hjelp av sugekopp helt på slutten, men ingenting dramatikk. Hadde altså et veldig greit svangerskap og en grei fødsel Med minstejenta veide jeg 140, og da hadde jeg også et veldig greit svangerskap, men på slutten vokste hun veldig uten at jeg, legen eller jordmor hadde noen god forklaring. Jeg spiste sunt og alt det der og la bare på meg 5-6 kilo. Men på grunn av at de mente hun allerede var 4 kilo tre uker før termin så ble jeg satt igang. Det gikk veldig fort og ble ganske dramatisk, men det hadde ikke noe med min størrelse å gjøre, men oppsto på grunn av babyens størrelse. Hun var da 4630 gram og hadde et normalt hode som altså ble litt for lite i forhold til skuldrene, så der satt hun fast. Det gikk bra, men d ble som sagt tøft for henne... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139158053-veier-140-kg-og-vil-bli-gravid/#findComment-139171164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå