Gå til innhold

Hvor tidlig fullamme prematurt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlige erfaringer?

Ser veldig frem til å amme dattera mi som ble født 13 uker for tidlig (10 dager gammel i dag), men har skjønt at det er mange, mange uker til... Sannsynligvis får man vel også med sondeutstyr hjem...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sonden blir igjen på sykehuset! Barnet skal kunne spise selv når dere skrives ut (flske/bryst evt kopp). Mine gutter var født i uke 27. Ca i uke 33-34 begynte de å ta brystet så smått. Var ikke mange milliliterne til å begynne med, men de skjønte det ganske fort! Vil bare si at den pumpinga som man blir så lei av... det er verdt det! (var i allefall det for min del). Jeg ammet dem til de var 9 mnd.

Skrevet

¨Tror nok de fleste reiser hjem uten sondeutstyr. Jenta mi er født 12 uker for tidlig. Jeg pumpa til den store gullmedaljen, men mista den før hun begynnte å spise selv, dro hjem med flaske. Begynnte å spise alle måltidene sine 7 uker gammel, reiste hjem når hun var 8 uker. Den yngste jenta mi er født 10 uker for tidlig, og der holdt melka, fullamma når hun var 4 uker, dro hjem når hun var 5 uker.

Lykke til med pumping og amming!

Skrevet

Gratulerer Endorfina!:) Går det bra med henne da?

Jentene mine kom 11 uker for tidlig, de tok vel litt pupp først da de var 5 uker..fullammet da de var 7 uker, men var endel problemer. Noe helt annet å amme et barn enn en pumpemaskin i hvert fall;) Men det blir jo mye kos ved puppen etterhvert.

Jeg pumpet ved siden av i et halvt år, fullammet dem i 8 mnd.

Supert hvis du har melk da, ikke alle som får det i den situasjonen:) Lykke til videre.

Skrevet

Jeg er av de som aldri ammet babyen min.

Mange premature får problemer med å amme/suge.

I tillegg hadde jeg lite melk i utgangspunktet, og ble ikke noe bedre av disse "melkemaskinene" på sykehuset og alle mammaene som pumpet mange ganger så mye som meg.

Følte meg av og til litt utilstrekkelig, og gikk i veldig bølgedaler fra bare 2-3 ml opp til 80-90 ml når jeg pumpet.

Mini her ble matet for det meste med sprøyte (etter hvert flaske når vi skjønte at hun aldri ville lære seg å suge), så jeg pumpet og ga de lille dråpene jeg fikk ut, resten fikk hun erstatning.

Ønsker deg masse lykke til, og håper at både du og jenta di blir godvenn med puppen :-D

Gratulerer, forresten!

Skrevet

5 uker prem og også ganske så dysmatur

frøkna dro ut sonden med en gang og gjorde det noen ganger til, så de ga opp det ettersom hun tok kopp

ammet og ga flaske i 3,5 mnd. da ble det avvenning fra flaske (brukte kopp da - lite populært). Deretter kun kveldsflaske frem til ca 6 mnd - da begynte vi med velling på flaska. Etter 8 mnd. Ingen flaske med mindre mor skal bort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...