Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men jeg prøver likevel.

Jeg kjøpte en lammeskinnspose på Nøstebarn i 2006. Nå skal vi snart ha en baby til og jeg ønsker å rense/vaske posen før den nye lille tar den i bruk.

På Nøstebarn sier de jag må vaske posen i maskin selv med spesialvaskemiddel for ull. De sier jeg ikke må rense posen fordi de på renseriet tilsetter kjemikalier som ikke er bra for barnet. (På den annen side mener de også at Milo ikke er bra for barnet, og det har jeg vasket ull i her i huset siden tulla vår var nyfødt.)

På renseriet sier de at posen blir stygg hvis jeg vasker den selv, og at de har renset mange slike poser før.

Hva anbefaler dere? Er det noen som har vasket/renset lammeskinnspose?? TAKKNEMLIG for svar

Skrevet

Hei!

De selger ullsåpe på nøstebarn. Når jeg vasker lammeskinn så passer jeg på å riste det skikkelig og gjerne banke det litt før jeg henger det opp. Da forblir det godt, mykt og fluffy :) (Jeg ville ha gjort det selv i stedet får å få noen tl å gjøre det ;)

Skrevet

Jag har en gammel påse som inte tål maskinvask så jag sendte den til renseriet,den luktade kjempe kemiskt i mange månader etterpå trotts att den blev luftad ute i flere døgn......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...