lilly** Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg kjøpe en lammeskinnspose på Nøstebarn i 2006. Nå vil jeg imidlertid vaske/rense den. På Nøstebarn sier de at jeg kan vaske den i maskin på ullprogram med spesial vaskemiddel for ull. De sier at jeg ikke må rense den fordi de på renseriet tilsetter kjemikalier som ikke skal være bra for barnet. (På den annen side mener de også at Milo ikke er bra for barnet, og det vasker jeg alt ulltøyet i her i huset...) På renseriet sier de at jeg ikke må vaske den selv fordi den da blir stygg. De sier også at de har renset mange skinnposer og at dette blir det beste resultatet. Hva mener dere??? Er det noen som har vasket eller renset skinnpose før so kan gi meg råd?? TAKKNEMLIG for svar!!!
Vibe80 Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Ville fulgt rådet til nøstebarn. De anbefaler ikke ting som ikke funker. Har ei venninne som jobber der og de fleste sitter på mye god ull-kunnskap. Jeg fikk min gamle ullpose renset. Var litt stiv i skinnet fra før, men etter rens ble den helt ødelagt. Ville gått for nøstebarns ullvaks, garantert best for barnet:)
sunny_82 Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har min egen ullpose som jeg hadde som baby. Denne renset jeg på et renseri til føste mann. Lot den henge ute til lufting i flere dager etterpå. Da jeg fikk nr. 2 tok jeg en sjanse å vasket den i maskinen. Det førte til at den ble helt stiv, for jeg brukte milo. Selve skinnet ble stivt, fordi det er dekket til å treng lang tid på å tørke. Jeg har ett lammeskinn og et saueskinn som ungene sover på. Disse vasker jeg i maskinen med spesial såpe, så jeg tror jeg skal prøve denne på posen nå når nr. 3 skal begynne å bruke den. For nå er den allerede ødelagt, så jeg får se om denne såpen klare "myke opp" posen litt. (Den er så stiv at den står av seg selv) Men min pose er jo over 20 år gammel, så de som er nye nå, tåler nok litt mer!
anaina Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Problemet med Milo og skinnpose, er ikke nødvendigvis ulla, men selve skinnet, som blir stivt. Bruk anbefalt spesialmiddel, så blir posen fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå