Mama B Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Skriver som ei lenger ned på forumet: Det frister ikke akkurat å kose med lillegull når han stinker tran- all the time!! Grøss og gru. Jeg vurderer seriøst d-vitamin dråper i stedet altså... Flere som bruker det??
Isla verde Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg kutta ut tran da hun var ca 4 mnd. Da spyttet hun det ut og stinket helt forferdelig tran. Så jeg gir D-dråper (når jeg husker det, er dessverre litt slapp på det, men hun er mye ute da!).
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 hva er forskjellen/likheten på tran og D-dråper? hvilken "jobb" gjør D-dråpene? min også stinker tran, han liker det han da heldigvis, men gidder ikke gi han det, for da blir det lite kos i heimen. det lukter til og med av huden hannes DAGEN ETTER han har fått tran. fysj....
Ella78 m/ A&M Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg gir d-vitamin dråper. Orker ikke styret med den tranen, rett og slett. Og selv hater jeg smaken, sikkert noe med det også... Hehe...
Minnie Mom Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Har aldri giddet tran jeg. Smaker vondt, klissete og setter flekker. Min mamma ga min storesøster tran helt til hun smakte på det selv. Da sluttet hun og både jeg og min bror har vokst opp uten fra vi var nyfødte. Vi er friske og raske, vært lite syke og normalt intelligente. He he... ) Begge mine har fått d-dråper fra 4 uker. Babyen får vitaminet, men ikke disse omega oljene som er så bra. Vet at de er det altså, men dette med tran er veldig norsk... Ikke så mange andre land som er så opptatt av tran. Når barnet blir litt større finnes det vel andre ting barnet kan "innta" for å få omega tror jeg? Tyggetabletter eller noe sånt. 3 åringen min får vitaminbjørner og elsker de, tror det er nam-nam... ) (ikke at de er omega 3 i de altså, men vitaminer)....
vårina Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg stresset også med dette fram til snuppa var 5 mnd..da gav jeg henne tran for første gang...OG hun elsker det..hihi Nå får hun ei barneskje med tran før jeg gir henne grøt..slik slipper hun å gulpe på tranen + jeg kjenner ikke mye tran lukt av henne..OG jeg er veldig kresen ..:-) Men klart du gjør det som passer dere best. Lykke til!
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Jeg har kun gitt d-dråper til begge mine. Alle klær ble ødelagte og stinket, ikke likte de det heller, så jeg ga opp ganske fort!
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Jeg bruker d-dråper. Prøvde tran, men lillejenta bare gulper det opp igjen, så da får det ikke så mye effekt akkurat;) Funker bedre med dråper, selv om hun prøver sitt beste for å få de til å renne ut igjen, og griner godt på nesa hver gang;)
Hilde_85 Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Jeg kutta og ut møllers tranen. ALT lukter jo tran, selv etter vask etter vask etter vask....... Men nå har vi prøvd eskimo-tranen (med tuttifrutti) og det virker til å gå veldig bra. Den lukter ikke
Joikaboll@ Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Alle mine 5 barn har fått kun d-dråper, jeg orker ikke tran-barn i hus.
miapia Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Brukte d-vit. dråper til vi startet med middag. Da ga jeg tran. Gir du den sammen med middagen og får det meste innenfor lukter det ikke. Nå elsker begge ungene det, og den ene er veldig kresen. Velger å tro på anbefalingene. Siden jeg ikke har kompetanse på området som sier noe annet. Hvor frisk og rask ens egen familie er et forferdelig dårlig argument i enhver slik diskusjon!
Mama B Skrevet 22. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. november 2008 Da tror jeg at jeg går over til dråper til vi begynner å gi ham fast føde. Alt stinker jo, selv om vi ikke har sølt på det! Før luktet han marsmallows, nå lukter han dritt liksom. ;-)
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Jeg har kjøpt den eskimo-greia, som smaker tutti-frutti. Deet står 1-12 år på pakka, så jeg gir halvparten når jeg husker det, og det kan gå 3-4 dager mellom. Den sluker hun og den lukter bare tyggis...
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Jeg nekter nemlig å gi henne noe jeg ikke vil spise selv....
Barbafin Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 Jeg ga d-vitamindråper til ca 6 mnd (da var det sommer) og begynte med Kaptein Sabeltann-tran da småen var ca 10 mnd. Det glir ned på høykant og lukter tyggis.
tmr84 Skrevet 23. november 2008 #17 Skrevet 23. november 2008 vi kjøpte eskimo greia på helsekosten. Orket ikke tanken på tran=0) Han er snart 4 mnd og det går kjemåe fint, lukter søt tuttifrutti med en gang men den lukten forsvinner fort=0)
bittelill Skrevet 23. november 2008 #18 Skrevet 23. november 2008 "Det smaker tran, men det er det som funker" Jeg gir tran hver kveld til min lillemann. Om han lukter litt tran akkurat når han legger seg så gjør det ingenting. Lukter jo bare god babylukt på morgenen igjen uansett. Så lenge han svelger det ned så skal han få det.
BizziBee Skrevet 23. november 2008 #19 Skrevet 23. november 2008 I Sverige vet de knapt hva tran er. Her gis det D-vitamin dråper. Så vidt jeg vet finns det flere svensker enn nordmenn så det er kanskje et bevis på at barna overlever uten tran? Har vokst opp med tran selv og det er sikkert veldig sunt, men om det ikke fungerer så tror jeg neppe man fortjener dårlig-mor stempel;-)
annesmil Skrevet 23. november 2008 #20 Skrevet 23. november 2008 Jeg gir tran, da det er som er anbefalt for oss nordboere som får lite sol. Sønnen min var også skeptisk de første gangene, men nå siler han bare han ser flaska : ) Gir tran med en liten skje ( som en halv t-skje) da det er letter å gi uten å søle. Gir tran på kvelden før kveldsvasken og etter jeg har kledd avhan. Så søler vi er det bare og vaske bort med en klut. har aldri merket at han luter tra utenom de første 5 minuttene. Han ammer etter kveldstellet så det tar jo bort siste rest av tran ånde Uansett, det er opp til hver enkelt hva man mener er best. Men synes argumentet med at man ikke gidder er dårlig... Det er mange ting som ikke er like gøy med babyer, men man bør jo gjøre det man mener er best selvom det er litt jobb : ) Mener du derimot at babyen har det bedre uten tran, da er det en annen sak.
Gjest Skrevet 23. november 2008 #21 Skrevet 23. november 2008 Jenta mi bruker d-vitamindråper. Prøvde tran et par ganger, men det gikk ikke nei! Vil ikke tvinge det i henne.....det er jo grusomt!! fysj
Labambie Skrevet 23. november 2008 #22 Skrevet 23. november 2008 Mi får ingen av delene.. Hun er et mme-barn og de skal IKKE ha d-dråper siden mme er tilsatt nok d-vitamin..
Mama B Skrevet 24. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 24. november 2008 ventet på et sånt svar som kom litt lenger opp her ja. Det at jeg ikke gidder er bare et utrykk. For meg handler det om at han spytter ut det meste av tranen, resten gulpes opp etterhvert og ødelegger klærne. Vi gir også tran når han er naken, men vi kan ikke forutse når han vil gulpe. Dessuten lukter han ikke bare i 5 minutter, det lukter hele tiden. Akkurat som om det kommer ut gjennom huden- slik som hvitløk! HI
lana<3 Skrevet 24. november 2008 #24 Skrevet 24. november 2008 Jeg sier bare: ESKIMO ESKIMO ESKIMO TUTTI FRUTTI Vi begynte også med tran til datteren min, herregud for en stank. Jeg brakk meg hver gang så faren måtte stå for å gi tran...men hun var en skikkelig gulpemaskin så vi måtte gi opp vanlig tran. Når hun var 9 mnd. var det noen som foreslo Eskimo Tutti Frutti tranen og den drikker hun på ennå. Hun er nå litt over 2 og gleder seg til tranen hver dag...
lambchop Skrevet 24. november 2008 #25 Skrevet 24. november 2008 Vi ga opp tranen etter noen uker, da hun bare spyttet det ut igjen. D-dråper fungerer fint for oss, og føler meg ikke som en dårlig mor selv om det er flere som prøver å gi meg dårlig samvittighet for det. Den Eskimotranen høres interessant ut. Bare litt betenkt med tanke på hva den inneholder, noen som kan opplyse meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå