Gå til innhold

MIN avgjørelese å sykemelde meg?

mammatetogansketette:))

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har ofte/ lenge veldig stram mage (uke 30), og har et ustabilt blodtrykk. Tre ganger siste uken har jeg måttet legge meg nedpå (også på jobb) en halv til en time pga blodtrykksfall. Blir da varm og susete i hodet og må legge meg ned for ikke å svime av... Jeg føler litt at det er opp til meg om jeg vil sykemelde meg, og at jeg er "i grenseland", dvs. at jeg kan sykemelde meg hvis jeg føler for det selv.... Vil jo gjerne jobbe lengst/ mest mulig, men absolutt ikke på bekostning av nurket i magen...-eller egen helse for den del... vanskelig å avgjøre sånt sjøl syns eg... ! Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Snakk med legen din. Det er legen som avgjør om du får sykemelding, men legen baserer den avgjørelsen på hva du sier til han/henne.

Det er jo også mulig å ha en delvis sykemelding, man trenger ikke å ha 100%. Jeg er 50% sykemeldt og jobber korte dager man-tirs og tors-fre. Synes det fungerer bra.

Men som sagt, snakk med legen din.

jeg sleit skikkelig på jobb, ble 50%sjukmeldt og nå er bekkenløsnigen under kontroll og psyken er i balanse igjen. koser meg og nyter denne tilværelsen med å være med barn.

det er ingen medaljer eller diplomer for å stå på ekstra i graviditeteten.

slapp av... be om sjukmelding og ha det godt med deg sjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...