Gå til innhold

mat mengde ----- HJELP

*tuttemor t prins & prinsesse*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert vært hundre innlegg om dette, men nå sitter jeg her og klør meg veldig i hodet....

Jeg ammer nemlig gutten min me den melka som kroppen min produserer... men ¨nå er han bare ikke fornøyd i det hele tatt... har derfor begynt å gi han litt tillegg også.. Gutten min er 4 og en halv måned gammel... Hvor mye spiser deres babyer i 4-5 mnd alder??? Noen som vet??? :-/ Jeg vet lissom ikke hvor mye pupp han drikker, så er jeg i tvil hvor mye tillegg jeg skal lage.... Om jeg lager for mye.... Vet dem kan drikke så mye pupp dem vil, men ikke så mye tillegg dem vil....derfor trenger jeg bare et utgangspunkt;)

Skrevet

skal ikke banne på dette, men mener at da babyen er 4 mnd og eldre skal du ikke gi mme som tillegg men begynne med grøt.....?

Skrevet

men hørte at siden jeg ammer stort sett hele dagen, er bare 1 flaske ekstra som regel...så kunne en bare gi mme som tillegg... men vet ikke jeg, hehe.... d går kanskje greit begge deler?!

men det er ingen som vil si hvor mange ml deres spiser pr. måltid??

:-D

Skrevet

Hei på deg:-)

Bare lag opp litt så kan han bare spise så mye han vil, han stopper nok når han er mett det gjør iallefall Oliver. Han spiser fra 170ml-220ml per måltid, har gått litt ned noen måltider nå siden har får grøt to ganger om dagen. Men han kan ikke få "for mye" mme, det er kun det at de helst ikke skal ha mer enn 1 liter om dagen. Du kan jo begynne med grøt på kvelden f eks, Oliver begynte å våkne litt på natta, var skubbsulten og la ikke så veldig på seg. Når jeg begynte med grøt ble det mye bedre og nå sover han rundt ganske ofte:-) Hvis du f eks gir mme på kvelden kan du jo prøve å gi litt grøt etterpå, eller ta litt grøt i melka:-)

Så er det jo i tillegg ganske morsomt å la de smake litt:-) Oliver skal begynnne med middag og nå, blir spennede å se om han liker det.

Treffes en dag??

Skrevet

Jenta mi spiser i underkant av 200 ml når hun får flaske. Jeg pleier alltid å varme opp 200 ml, så stopper hun å spise når hun er mett.

Skrevet

hvor mange måltider pr dag har de da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...