Frøken Freken Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Først av alt - denne sida skulle jeg visst om da jeg gråt mine modige tårer og følte meg mislykket og alene for et par måneder siden!!! Jenta mi veide 3200g ved fødsel og er nå 11 uker gammel, hun har fått mme fra starten av, kombinert med pumpemelk til hun var 8 uker. Hun har alltid sovet godt om nettene, men fikk 2 flasker per natt for inntil 4 uker siden, så en flaske per natt i 3 uker - og nå våkner hun ikke før det er morgen. Hun får siste kveldsmåltidet klokka 22.00, og jeg vekker henne klokka 0700 for å gi henne frokost. Hvis jeg skal la hennes etterspørsel styre matinntaket blir det kun 5 måltider per dag, og da ca 120 - 140 ml per måltid. I følge NAN-pakken skal barn ha mellom 130 og 160 ml per måltid til de er 3 mnd, og så skal de øke til 160 - 190. Jeg sørger for at hun får 6 flasker per dag, men vekker ikke om natta. HUn ser frisk og rask ut, men sover mye også på dagtid, gjerne to - to og en halv timer mellom hvert måltid. - bør jeg la hennes etterspørsel bestemme antall måltid, eller bør jeg selv styre dette for å forsikre meg om at hun får i seg nok??? Det bekymrer meg at hun spiser mindre enn angitt på pakken, og at hun sover så mye.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Du må ikke forholde deg til det som står på pakken, det er bare helt generelt. Så lenge jenta di virker fornøyd så tror jeg alt er bra, hvis ikke kan du bare ta en tur på helsestasjonen å veie henne sammen med en helsesøster. Min gutt har som din fått mme kombinert med mm frem til han var ca 7 uker, han ville aldri ta puppen. Han spiste ca 7 måltider i døgnet og mindre per måltid enn din... kanskje rundt 120 ml per flaske, han sov også veldig mye de første månedene, og det er helt normalt. Nå er han snart 8,5 mnd og er en helt frisk og fin og flott og ikke minst verdens blideste, vært småspist hele veien, men fulgt kurven sin heelt perfekt hele veien.
Frøken Freken Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 Takk for raskt svar. Blir litt irritert over meg selv fordi jeg stadig finner noe å bekymre meg over. Tar neg eb tur på helsestasjonen på mandag.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Man har lett for å bekymre seg over med disse små... alt er jo så nytt og man vet jo ikke hvordan det skal være. Håper at snuppa di øker fint i vekt og at alt viser seg å være fint. Lykke til.
Frøken Freken Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 Hurra, marsipangrisen min har lagt fint på seg - hun ligger faktisk litt over kurven nå. Hvilket betyr at jeg ikke skal presse i henne mer mat enn det hun vil ha, og slutte med å vekke henne for å gi henne mat. Vet jo at man ikke skal presse unger til å spise, men har syntes det har vært vanskelig så lenge hun har spist mindre enn det som står på NAN-pakken. Skulle nesten ønske det ikke sto noe på pakken, men jeg hadde vel engstet meg da og;)
Gjest Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Så flott, regnet igrunn med at alt var bra siden hun virket fornøyd. Ja det er lett å tenke at det skal være sånn som står på pakkene. Også er det viktig at man ikke presser i mer mat, da kan de faktisk få spisevegring. Men da kan du hvertfall slappe litt mer av..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå