Gå til innhold

Jeg har fått stor mage og en baby som sparker der inne!!!:-)

Gjest

Anbefalte innlegg

Kjære alle habituell abort slitere.

Nå måtte jeg bare titte innom her å avgi en rapport herfra! Det er nøyaktig ett år siden jeg drev og fløy frem og tilbake til min gyn. etter min 4 abort. Jeg var alldeles knust- ja rett og slett helt på bunnen og temmelig hysterisk. Jeg grudde meg til nok en jul uten hverken mage eller babyen vi ønsket oss så inderlig.

For de som ikke kjenner meg, så fikk vi ei jente i slutten av 2005. Hun kom som "bestilt", uten problemer hverken før, i eller etter svangerskapet. Lykken var ubeskrivelig og vi strålte om kapp med sola da jeg 7 måneder etter fødselen var gravid igjen. Men så ble det oppdaget en MA i uke 11. Det var en vond opplevelse, selv om tulla vår var liten, for vi ønsket oss så veldig en liten til. Et halvt år etterpå var jeg gravid igjen, og gal av engstelse fikk jeg omtrent grått meg til at fastlegen henviste til ul i uke 10. Ventet da å se en liten sprellemann, men her var ikke noe hjerte som slo. Ny MA, som ironisk nok ble oppdaget samme dag som jeg hadde termin for første jeg mistet. Altså dobbel trist dag. 5 måneder etterpå stod jeg nok en gang med positiv test i hånden. Jeg følte ingen glede- var bare kjemperedd! Etter en uke opplevde jeg SA.

Det skulle ikke stoppe med dette. Jeg tok kontakt med den offentlige fertilitetsklinikken etter å ha søkt i alle databaser på nettet. Jeg leste amerikanske legesider og gorde en enorm "forskningsjobb"- dette var alt som betydde noe og jeg mistet totalt motivasjon for jobben min. Jeg var deprimert, men holdt ut. Da jeg så ble gravid allerede måneden etter SA'en ble jeg satt på Klexane og Crinone. Alt så veldig fint ut og jeg fikk oppfølging fra Fertilitetsklinikken. I uke 7 ble jeg forespeilet at dette skulle nok gå bra, men ved ultralyden på kontroll uken etter hadde hjertet sluttet å slå.

Min teori gikk etter mye lesing da ut på at det var noe galt med eggene mine. Jeg tok også kontakt med en som hadde fått denne beskjeden etter to aborter og så lykkes med medisink hjelp ifht eggmodning neste gang hun ble gravid. Jeg begynte også med akupunktur og holdt på ca 1 gang pr uke i 3 mndr. Men hverken fastlege, gyn., eller legen på Fertilitetssenteret ville høre på min teori. Sistnevne mente helt klart at det var snakk om "immunologi" og at det var min kropp som frastøtet seg embryoet. Løsningen kunne da være prednisolon, noen min gyn. var skeptisk til. Ingen enkel situason å være i! Jeg ønsket pergotime og en eggløsningssprøyte for å optimalisere alt, men ingen ville gi meg det fordi jeg ble såpass lett gravid.

Siste utvei før forsøk med prednisolon var å kontakte Jon Hausken. Og det angrer vi ikke på!!! Takk og pris for at det finnes slike som han! Vi fikk time og han gikk gjennom alt med oss og min syklus. I to timer var vi inne og snakket med dem! Og det var en lettelse da han sa at han mente at det var eggene mine det var noe med. Han mistenkte at jeg ikke hadde eggløsning hver mnd og at eggene derfor ble dårlige. Han brukte sikkert 15 A4 sider for å forklare oss.

Jeg kunne ha skrevet opp og ned i mente om dette og tiden etter dette møtet, men for å gjøre det kort ble jeg stimulert med mye av de samme medisinene som brukes ved IVF og nå sitter jeg her med en stor og god gravid mage og er godt over halvveis i svangerskapet. Det har vært noen knalltøffe måneder psykisk, men jeg har en fantastisk gyn. som skjønner alt, og får oppfølging og ul akkurat når jeg har behov for det. Det er nå en aktiv liten en i magen min, så nå er skuldrene mer senket, og jeg klarer å glede meg og se for meg at vi får den lille etterlengtede babyen og at tulla vår blir storesøster, endelig- etter mer enn 2 års mareritt.

Så jeg vil bare si ikke gi opp!!! Det finnes selvsagt ingen garanti for oss nå heller, men alt ser flott ut, og sjansene er jo relativt små for at noe går galt nå statistisk sett. Risikoen er iallefall ikke større for meg enn for andre nå. Og det er en seier i seg selv etter de 4 abortene. Jeg krysser bare fingrene!

Ellers vil jeg bare si at jeg ikke er aktiv her inne lenger fordi jeg ble så redd og bekymra av å lese, men jeg tenker på dere. Jeg vet hvor forferdelig det er å være i en situasjon der man mister og mister, og alt man i hele verden ønsker seg er denne spiren, og en baby som ikke blir noe av- gang etter gang. Det er min tøffeste periode i livet, ingen tvil om det!

Kirsty, jeg har så stor tro på at IVF er tingen for dere!! Ser at du har skrevet i et innlegg at du tenker å kontakte Hausken. De er helt utrolige på Klinikken hans. Snakk om kunnskap!!

Lykke lykke til til dere alle:-)

Klem fra

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne, mest vært innom og lest, og jeg har fulgt med på innleggene dine:)

Selv fikk jeg en nyydelig jente i september, og føler meg så utrolig heldig, har virkelig fått erfare at det å få barn ikke er en selvfølge! Så, nå har jeg to barn på åtte forsøk!

Det er så viktig å få frem noen solskinnshistorier også, husker jeg fikk tro på at det skulle gå bra til slutt for oss når det en gang iblant kom en gla'melding fra noen her!

Så kjekt å høre fra deg Mia :-)

Vi kommer nok ikke til å kontakte hausken med de første siden vi skal igang med et nytt IVF forsøk på Haukeland i februar, og vi har ikke råd å være på to klinikker dsamtidig. Men lykkes vi ikke der iløpet av våren så kan det hende vi prøver ham som et siste forsøk. Jeg har funnet meg en fantastisk gynekolog her i bergen, som skal gi meg TLC oppfølginh ved evt ny graviditet. Jeg skal få klexane, albyl-e og crinone. De på IVF klinikken på haukeland har ikke greie på habituel abort desverre, så eneste de kan gjøre for meg er selve forsøket.

Nå er det snart to år siden sist jeg var gravid, og begynner å lure på om jeg får oppleve det igjen. Inni meg er der håp, ellers hadde vi ikke gjort dette, men samtidig går tiden... aner ikke hvorfor det skal ta så lang tid. Så jeg fortsetter med min strenge diett og masse sex, så får vi bare håpe det klaffer tilslutt, med eller uten ivf.

Jeg mistenker også at eggene mine ikke er av de beste. Skal bruke aku i neste forsøk vedsiden av hormonbehandlingen.

Hold meg oppdatert videre da! Ønsker deg alt godt!

Klemmer!

• 1 måned senere...

hei Mia!!!!

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette var supre nyheter da!!!! gratulerer så masse!

godt det er hjelp å få!!!!

Selv har det blitt gutt nr 2 her da!!! han er nå snart 8 mnd og en herlig krabat!!! Det holder med disse to for oss! Orker ikke tanker på alle bekymringer og problemer omkring sv.sk en gang til. Er bare så glad for at vi har fått to velskapte og friske barn jeg!

Masse lykke til i tiden som kommer!!! Håper å høre fra deg. Du er vel ikke tilfeldig på babyverden? Jeg er mer der enn her ser du;-)

Nok en gang, GRATULERER!!!!!!!!!

klemmer fra go*mamma*n;-)

• 1 måned senere...

Hei, Mia!

Nå ble jeg bare så utrolig glad! Jeg har selv vært gjennom tre aborter og ble gravid for fjerde gang samtidig med din forrige graviditet. Jeg hadde så vondt på dine vegne da du mistet, og jeg har liksom alltid håpet litt ekstra at du skulle lykkes.

Selv har jeg fått verdens skjønneste lille gutt som nå er 7 mnd!

Lykke til alle sammen!

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...