Gå til innhold

3 måneder og for mye søvn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 11 uker og spiser morsmelkerstatning.

De første 8 ukene sov hun svært lite på dagtid, og det bekymret meg. I tillegg spiste hun mange og små måltider, totalinntaket var mindre enn det som står på NAN-pakken.

De siste ukene har søvnmønsteret forandret seg totalt. Hun har alltid sovet godt om natta, men fikk to flasker per natt inntil for en måned siden. Nå får hun siste flaske ca klokka 22.00 - og så vekker jeg henne igjen om morgenen klokka 0700 fordi jeg er redd hun ikke får i seg nok. På dagen sover hun også mye mer enn før - kanskje 2 - 2,5 timer mellom hvert måltid. Noen ganger vekker jeg henne på dagen og, feks hvis det er mer enn 4 timer siden hun fikk mat. Dette søvnmønsteret betyr at hun får færre måltid enn før, men antall mililiter per måltid har ikke steget tilsvarende. Hun virker blid og fornøyd og tilstedeværende når hun er våken.

Er det noen andre som har erfart at bebyene sover mye når de er på samme alder? Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan er veksten?

Skrevet

Skal veie i morgen, sist jeg veide var for 3 uker siden - da så alt fint ut, men det var også før hun begynte å sove så mye.

• 2 uker senere...
Skrevet

vet du jeg har akkurat samme greia nesten ,jenta vår sover mye ...i natt sov hun fra halv tolv til klokka åtte ...da fikk hun mat ....men hun legegr på seg det hun skal og ....fått skryt på helse stasjon så det kan vell ikke være så ille ...hun sov mye da hun var helt nyfødt og ...vi har egntlig ikke hatt våke netter i dte hele tatt ...men nå er hun 9 uker og sover kanskje mer ..elller hvertfall like my e...spiser og sover hele dagen ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...