Gå til innhold

Flere som handler for en uke om gangen? For hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har liksom begynt med dette, tredje uken på rad nå.

Jeg handler for meg + mannen min, snuppa er bare 5 mnd og ikke så dyr i matveien.

Men er ikke 1700-2000 kr mye å handle for til oss to? Mat + husholdningsartikler som oppvaskmiddel, dopapir osv..

I følge mannen min handlet vi for mer i uken før med alle svippeturer innom butikken. I dag så handlelisten min slik ut:

- 4 liter melk

- tre liter jucie

- 2 cider

- 2 øl

- youghurt

- fløte

- saft

- 3 pakker kjøttpålegg

- kyllingsalat

- ost

- majones

- stekesmør

- brød til å fryse

- knekkebrød

- kaffebønner + pulverkaffe

- hodekål, poteter, løk, brokkoli, purreløk

- koteletter stor pakke

- kyllingfilet stor pakke

- entrecote x 2

- bacon

- laksefilet

- sjysaus

- tandoorisaus

- muskat

- fersk ingefær

- tannkrem

- shampoo + balsam

- sminkefjerner

- tøymykner

- godteri

=1850 kr

Må innrømme at vi plukker den maten som ser best ut, og ikke den billigste. feks vil jeg ikke ha juice fra konsentrat..

hva syntes dere? ok? Noen bedre?

Skrevet

Jeg syns ikke du fikk så mye for pengene. Kommer nok ann på hvor du har handlet. F.eks er det veldig stor forskjell på laksefiletene fra 36 kr til 70/80 kr for samme mengde.

Jus drikker vi ikke, men jeg drikker litt brus i helgene. Stor forskjell på kyllingfilet prisene også de ferske er over dobbelt så dyr i forhold til de i frysedisken.

Skrevet

Prøver å handle kun 1 gang i uka, men har ikke vært fullstendig vellykket. Vi er 4 stk. Handler på rema 1000. Du får en del for pengene der. På Meny føler jeg at jeg aldri kommer under 200 kr selv om jeg bare kjøper noen få ting, så styrer unna de dyre butikkene så godt det lar seg gjøre. Dessuten jobber sambo en del i nærheten av svenskegrensen, så det hender han tar en tur over før han setter snuten hjemover, og da kjøper han en del kjøtt da.

Men, penger koster det å handle mat nå ja. Vi bruker vel rundt 6000 kr i mnd. Det er sambo som tar seg av storhandlingen, så er ikke helt sikker på hvor mye vi bruker, men noe rundt der blir det nok. Har 2 bleiebarn.

Skrevet

det var veldig mye penger på mat! handler ca en gang i uka, før var jeg på handling nøyaktig en gang per uke. nå bruker jeg kanskje 800 per uke, og da handler jeg til to voksne. vesla teller liksom ikke i matveien enda;)

Skrevet

Vi handler på Rema 1000. Handler en gang i uka for ca 600-800kr. Vi får MYE for pengene der:) Når vi en sjelden gang handler på Ultra så koster samme maten ca 1000-1200kr. Så det er stor forskjell på butikkene!

Skrevet

Handler også på Rema 1000 èn gang i uken. Handlet tidligere på Obs!, men vi sparer ca. 400 kr på å handle på Rema 1000.

Handler for 700-900 i uka.

Skrevet

Men er fryktelig kjedelig å handle på rema 1000 da!!! Får jo ikke akkurat lyst på noe, og ikke har de ferkvaredisk heller :-( Før når vi bare småhandlet, brukte vi rema på hverdagene og meny på lørdag. Men bare rema..?

Nå handler på coop en gang i uken, så kan vel skylde oss selv for at det blir såpass dyrt. Nesten 2000 kr i mnd på kjipe ting er litt drøyt altså.

Skrevet

Hei!

Jeg fant frem kassalappen fra i går, og slik ser den ut:

5 l melk

4 pk 1,5 l pepsi max

3 brød

2 pk tortillalefser

Enchilada dinner kit

1/2 l vann

1 pk ris

Oppvasktabletter

2 bananer

200 g salami

Spekeskinke

1 ps fox (nam)

Hvitløkssmør

Se & Hør

Nugatti max

Salsa saus

Fløte

Kaffe

Rømme

1 yoghurt

4 pk kjøttdeig

2 pk mme Hipp

6 stk sviskemos

12 pl dopapir

1100gr kyllingfilet

Vi endte på 975,-

Forrige fredag handlet jeg for nesten 2000,- men da skulle vi ha gjester og kjøpte inn øl, cider og ytrefilet...

Vi ligger nok på 1000-lappen - og jeg er også kresen på kjøttmat og juice, så det er ikke der det ligger....

Jeg handler på Kiwi og Rimi. Skal jeg ha ordentlig biff blir det Mega eller Meny. Men jeg kjøper gjerne store pakker av ting og fryser ned...

Jeg ville byttet butikk å handle i - synes du fikk lite for pengene!

Skrevet

Vel, for min del er det nettopp derfor jeg handler der.. For å ikke plukke med meg alt mulig annet. Vi skriver handlelapp, og da gjelder det å ikke kjøpe ting utenom handlelappen.

Matinspirasjonen må derfor komme FØR jeg er i butikken, gjennom kokebøker og matprat.no :)

Ja, er dumt de ikke har ferskvarer, så det handler jeg andre steder. Men er i grunn ikke så ofte at jeg har savnet det.

Skrevet

jeg ha prøvd å handlet for flere dager. Blir for 34 dager med meg da, og da handler jeg for 800-1000kr på rema 1000.

Da er det litt varier hvor mange vi er da. har en mann som er hjemme annen hver mnd, han har en sønn som er med oss annen hver helg de mnd han er hjemme pluss noen dager ekstra av og til. Så har jeg to jenter som er mesteparten her, men annen hver helg med mamma. Så er bare jeg og lillegutt på 3 mnd som er her hele tiden :)

Men blir rundt en 1000lapp når jeg handler for 4 dager sånn ca. Og da er vi 4-5 personer som skal ha mat.

Når han ikke er her og bare jeg og jentene mine, så blir det litt mindre.

Så 2000kr for bare to var utrolig mye synes jeg.

Skrevet

jeg skrev over her at vi bruker ca 800 i mnd, og da kjøper jeg "basisvarer" billigst mulig, og handler nesten alltid middager på tilbud (handler inn mye av en ting når det er skikkelige tilbud), og går på en egen butikk som har kun grønnsaker og frukt. veldig bra varer, og i tillegg billig! også for noen "spesialvarer" innimellom handler jeg litt i helsekostforretning.

Skrevet

mente selvfølgelig 2000 kr i UKEN.. og ikke i mnd!

Skrevet

Vi handler en hoved-handling i mnd, bleier, brød, juice etc. Alt som holder en mnd. Ellers så drar vi til Sverige hver 3.mnd og handler alt av kjøtt. Handler melk og annet hver 5.dag..

Vi har en gutt på 8mnd, og to voksne, setter av 5000 hver mnd, og det holder i massevis.

Nå handler vi på tilbud og ellers på rema. Syns 1850 kr er veldig dyrt...

Skrevet

Jeg handler for ca 500 i uka. Til meg og snuppa mi. Da er det med snus og bleier og alt:) handler på rema. syntes jeg får mye for pengene der.

Skrevet

jeg handler på OBS en gang i uka, til meg, mannen og lillejnta på 11 mnd

Vi ender stort sett på mellom 1000,- og 1500,- i uka - ca 5500 i måneden. Og da kjøper vi det vi har lyst på (stort sett - det er ikke ofte jeg tar meg råd til Tropicana-juice, da, enda så god som den er..)

Skrevet

Vi handler 1 gang i uken, før var det på lidel, men etter at de forsvant handler vi nå på Kiwi og rema 1000. Jeg setter opp menyer for ca 1 mnd av gangen.

vi er 2 voksne og 2 bleie barn. Den yngste bruker morsmelk erstatning også , noe som koster 100kr uken.

Vi bruker ca 900-1000 i uken. Detter inkludert biff og chips, brus snop osv.

Enkelte ganger blir det litt mere hvis vi handler på salg, vi handler inn kjøttdeiger osv på salg. Vi benytter også first price produkter, har testet ut veldig mye av det og kommet frem til de produktene vi liker innen first price.

Eks ost er veldigt dyrt, norwegia,men ost på first price er ikke helt det samme, så derfor handler vi ofte inn norwegia 1 kg ost på salg og legger dem i frysen.

Handler vi på meny så blir prisen det dobbelte på forbruket vårt.

Skrevet

Bare sånn at alle skal få se hva jeg handler hver fredag, tenkte jeg å legge ut fra den fredagen det ble dyrt - så får du se forskjellen...

(Ja, tar var på kvitteringene i en måned, for å se om jeg er flink ;P)

4,5 l melk

Havregryn

Kjeks

Lasagne fam.pak

6 egg

Pasta

Nonfood til 29 kr... Don't remember :P

1100 gr kylling

2 fløte

Salsasaus

Smør

3 ps potetgull (jupp, vi skulle få besøk *ler*)

1 brød

1 ferdig oppskåret loff

2 marinadeposer

Gryterett

1,5 l julebrus

4 pk 1,5l pepsi max (jeez, vi drikke rmye brus... )

Paprika

Spekeskinke (strandaskinke)

2 ps potetmos

"Grov" spaghetti (sopps)

4 øl

4 cider

Blenda sensitive pulver

Grønsåpe

2 pk pitabrød (hatting)

1/2 kg norvegia

Agurk

Tomater

Løk i strømpe

2 avocado

4 x 2 lyspærer

3 pk sikringer

Muskatnøtt (revet)

Pepperskinke (pålegg)

Natusan top to toe

Kokt skinke (Gilde)

Dobbeldusch

2 pk mme Hipp

Bleier - 66 stk Pampers baby dry

Rødløk i strømpe

Div. vare 79,- (også glemt hva det var gitt)

4 kg poteter

2 isbergsalat

------

Kaffe

2 pk Guacamolemix

Buljongterninger

Makrell i tomat (6 småpakker)

"Mamma"

Hårfarge

4 pk peppersaus

Revet parmesan

2 pk skinkebiff (Gilde)

Makaroni (sopps)

Taco dinner kit (Santa Maria)

6 stk ytrefilet av okse (tot. 1,3 kg)

Da landet jeg på 2.350,-

500,- mer enn deg, men jeg synes jeg har fått mye mer for pengene. Her har jeg handlet på Rimi og det under streken på Mega.

Jeg har skrevet merket på noen, for å vise at jeg ikke kjøper firstprice, det gjør jeg faktisk sjelden. Ikke spør meg hvorfor, men jeg er ikke flink til det dessverre.

Vi har nok større matbudsjett enn flere her, men jeg tror jeg kommer bedre ut enn deg likevel....

Jeg lager en oversikt over hva vi skal ha til middag for en uke av gangen, og lager handleliste etter den. Noen ganger har vi pølser, andre dager har vi skinkebiff - men jeg holder meg til handlelisten i butikken. Det er vanskelig, for jeg liker faktisk bedre å handle mat enn klær... Og jeg har mye klær! ;P

(Og så skal jeg slutte å dele kjøleskapet mitt med dere :P)

Skrevet

He-he.. Bare artig å se hva du har i kjøleskapet vettu ;-)

Jeg skal teste å handle alt på rema neste uke - bare for å se! Det har åpnet en ny kjempestor rema her, kan jo hende den er ok. Rapporterer neste uke, hvis noen skulle være intressert..

Skrevet

Vi sliter med å klare oss på 2000kr i uka! Vi er to voksne og 1 på 2 år + et diebarn. Handler på Rema og er prisbevisste.

Hva i all verden spiser dere som klarer dere på 600kr i uka?

Vi handler aldri Toro, Findus (fy!) eller annen ferdigmat (trøndersodd og sånt). Har standard påleggsvarer og så går der en del melk og juice. Handler økologisk der det går.

Skrevet

Vi handler på Obs en gang i uka. Regninga kommer på 1100-1300 kr, og da har vi handlet 7 middager, pålegg, div. drikke, husholdningsartikler, mat til 10 mnd gammel baby og div. andre ting.

Kanskje du bør bytte butikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...