Gå til innhold

Nå ser det ut som ammingen begynner å nærme seg et avsluttende kapittel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9,5 mnd og har i det siste vært alt for nysgjerrig til å ligge stille for å amme. Har ammet han 5-6 ganger om dagen til nå, men igår og idag har han ikke hatt tid til mere enn 2-3 ganger, nesten med litt tvang :P Aaaalt for mye å se på! :) Men mårra- og kveldspuppen er fortsatt hellig da :)

Men da trenger han vell gjerne erstatning i tillegg selv om han drikker vann til måltidene? eller hvordan er det egentlig? for vanlig melk skal vi vell vente enda lengre med?

Litt trist egentlig, vi har kost oss SÅ masse! men han er jo stor nå da :)

Skrevet

Heldige du, som har en liten som har holdt ut så lenge :) Se på det sånn! Tuppa mi ville ikke mer da hun var 5,5 mnd. Fikk til litt nattamming, men dett var dett. Var nok verre for meg en for henne å slutte, var rart å ikke skulle ha den nærheten lenger, og savner det må jeg innrømme.

Er usikker på det med erstatning osv.. du kan jo pumpe deg og gi ham på flaske (hvis du orker da!) så får han i ella fall melka di? Jenta mi er ikke mer enn 6,5 mnd enda, så har ikke kommmet så langt enda vi! Her i huset går det i mm/mme på flaske samt grøt og fruktmos. Ingen interesse for middag enda.

Skrevet

er jo de som "slutter" og amme men beholder morrapuppen :)

Men for all del 9,5 mnd er jo lenge det da:)

Jeg selv ammet nr1 til 7mnd, for da ville hun ikke mere, og nr 2 til 9,5 mnd jeg tok migrene medisin som jeg måtte vente 24t før jeg kunne amme, så synes jeg det gikk så greit at jeg bare sluttet siden hun ikke spurte etter puppen :)

Ja han må vel ha litt mme i tilegg til måltidene. skal vel helst ikke begynne med vanlig melk før de er 1 år.

Skrevet

Det samme har skjedd her. Hun er 9,5 mnd, og er håpløs å amme. Hun vrir seg unna, og når den er i munn tygger hun på brystvorta (AU!) fremfor å suge. Jeg lot henne bestemme- og har ikke ammet på ei uke nå.

Litt trist, men vil hun ikke, så vil hun ikke..

Gi mme etter frokost, kl. 14 og kl. 18.45. Ca. 225 ml hver gang.

Skrevet

Ja jeg håper han vil ha morgen og kveld likavell, forferdelig trist om ammingen skal ta HELT slutt så fort.

Nå har jeg vært å kjøpt MME (dyrt jo!!) så får jeg begynne å gi MME midt på dagen iallefall,for morgen og kveldpuppen vil han ikke gi fra seg enda. Heldigvis :)

Ja det er trist, men som du sier Bris, vil dem ikke så vil dem ikke.. Min har heldigvis ikke skjønt at man kan tygge på den enda ;)

Skrevet

Har samme problem. MEN, det er faktisk 30% tørrmelkspulver i grøt, så de får i seg nok melk gjennom det og amming morgen og kveld.

Gir 3 måltider med grøt pga dette. Bare litt skive innimellom og middag innimellom. Er ikke behov for å lære babyer på 9 mnd. drikke fra flaske iallefall.... i følge helsesøster.

Får de flaske så foretrekker de ikke puppen i det hele tatt snart pga så enkelt for de å suge fra flaske, og puppen blir uinteressant til slutt.....

En skal beregne at babyer trenger 10% væske i løpet av et døgn i forhold til kroppsvekten. En baby på 9 mnd er vel ca. 9-10 kilo..dvs 1 liter væske daglig. Væske som brukes i grøt er inkludert. 2 dl vann x 2-3 grøtmåltider for dagen som blandes med grøtpulver som inneholder 30 % mme/tørrmelk burde være nok.

Ikke tid mer nå.... ungene skriker i alle retninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...