Gå til innhold

Lurur på å gi opp ammingen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne få det til. Og vi prøver og prøver. Jeg får henne ikke til å ta ordentlig tak, hun gaper å får ordentlig tak, suger et tak eller to, og mister alt untatt vorten ut igjen- for å så suge den inn igjen. Dette går så fort at jeg ikke får løsnet henne av. Blir sår- og nå er det terdje gangen jeg har fått betennelse- og det gjør kjempevondt. Har 39,5 i feber- og skal til legen om en time.

Vet ikke om jeg orker å prøve lenger. Det blir jo aldri bedre.

Jenta er 7 uker, og vi har hatt problemer hele tiden.

Huff, ble bare syting dette her. Men føler meg helt mislykket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Føler med deg - det er alltid kjipt å slite med ammingen.

Har du prøvd ammeskjold? Jeg prøvde det og det fungerte iallefall litt mot såre brystvorter.

Ellers synes jeg du skal ta kontakt med helsesøster (eller ammehjelpa om du har i nærheten) og få litt råd og tips.

De føste ukene er ofte kaotiske med amminga, og mange sliter.

Har du prøvd å endre stilling? At du ligger å gir mat feks?

Får du i gang utdrivingsrefleksen når hun starter?

Vet det finnes en nesespray som hjelper om du ikke får i gang utdrivingsrefleksen.

Skrevet

Hei, jeg føler med deg, jeg sliter jeg og, men han suger fint, men mister interessen fort fordi han nok er vant til flaske. Han er bare 2 uker gammel, hvor gammel er din? Jeg synes du skal gjøre det du synes er best, men jeg skal i hvert fall prøve hjelpebryst som jeg tror blir redning i mitt tilfelle.

Har du vurdert ammeskjold? Det hjelper når du har såre brystvorter, pluss at de er jo ganske store så det er nok lettere for henne å få tak på de.

Lykke til i hvert fall og godt å høre at det er andre som sliter og hvis du skjønner hva jeg mener :)

Skrevet

Ring eller stikk innom ammehjelpen, få masse trøst, råd og konkret hjelp, alt etter hva du trenger, og ikke minst føl deg normal igjen, de vet hva du sliter med og de vet hva du skal prøve nå.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har prøvd skjold uten at jeg synes det hjalp meg. utdrivingen er veldig god, prøvde nesespray men da kom melken så fort at det ble bare masse søl. Har prøvd det meste.

Det jeg har endt opp med som hjelper på sårheten er manuell pumpe, jeg pumper å gir med flaske for å avlaste litt. Men det er mye ekstra styr med det (sterilisering og sånn) så vil ikke ha det sånn i en evighet. Har ikke vært i kontakt med ammehjelpen enda, så kan prøve å ringe en i morgen. Bor 3 mil fra Bergen, så det må vel finnes en ammehjelper i nærheten.

Takk for alle svar. Vil gjerne få det til, men er ganske oppgitt og lei i dag.

Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din, vi hadde det også sånn, det var KJEMPEVONDT! Men jeg holdt ut, og fullammet seks mnd, som de anbefaler. Jeg mener - det ble bedre etter hvert. Etter 2 mnd ca. begynte det å bli mer normalt. Men jeg vil anbefale det å komtakte ammehjelpen. (Se ammehjelpen.no) Evt. en ammepoliklinikk hvis du bor nært en. Det kan være noe feil med teknikken til barnet ditt, eller måten du legger henne til på. Det finnes råd! Ikke gi opp - ammingen er jo så viktig, ikke bare på grunn av melka, men også nærheten og tryggheten.

Ang. brystbetennelse: Med en gang du kjenner antydning til kuler; PUMP HELT TOMT! Kjempeviktig! Jeg gjorde det+masserte og varmet brystet. Det forsvant uten antibiotika.

Du er ikke mislykket, det er vanskelig for mange dette her. (Hadde vi bare hatt noen ekstra dager på barsel... *kremt*)

Skrevet

Man må selv bestemme når og om man skal gi opp. Jeg hadde imidlertid prøvd litt til. Har prematur og hadde det som du lenge.

Hun var i tillegg så liten at hun ikke fikk skikkelig stort tak i starten...

TIPS:

Pass på at babyen ligger høyt nok og ikke kan slippe ufrivillig (eller helst også frivillig om du skjønner). Legg babyen sideveis (aldså ikke på rygg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...