Berta_78 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Vi begynte å ha sex igjen ca 7 uker etter fødsel, og det har til min store glede gått veldig fint. Men rett etter vi er ferdige, får jeg sinnsykt vondt i ...ja, inni. Ikke mens vi holder på altså, men etter. Det varer noen timer. Nå har det gått 3 måneder siden fødsel, fortsatt like vondt. (bruker glidemiddel etter tips fra legen) Synd, for det legger en liten demper, jeg har begynt å grue meg til timene etter sex. Noen med erfaringer? Takk!
Nordhagenjentene :) Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Kan hende det er slimhinnene dine som svir... Uten at jeg kan si det sikkert. Legen anbefalte glidemiddel... Har h*n sett på deg...? Jeg ville bedt om en gu. Jeg hadde det slik du beskriver for 4-5 år siden, sex ble en plage fordi det sved sånn. Ikke mens vi hadde sex, men etterpå. Viste seg at jeg hadde sopp. Uten annen symptom enn vondt etter sex... Og siden den ikke ble behandlet ble det kronisk. Så den dag i dag må jeg ta diflucan hver uke for å holde det i sjakk. Ellers blusser det bare opp igjen - selv om jeg ikke har sex. Slimhinnene mine er så "fucked up" at det var jeg sprakk under fødselen - ingen revning, men sprukne slimhinner... :S Spesialisten jeg gikk til sa det fint; så lenge det ikke får behnadling vil det være som et sår med skorpe - hver gang penis "pirker borti" vil det være som å pelle i et sår og rive av skorpen, og det vil aldri bli bra! MEN; det IKKE sikkert du har sopp - men jeg ville tatt en sjekk hos legen, uansett skal det jo ikke være sånn! (Jo mer du gruer deg til sex, jo mer vil du spenne deg og jo mer vondt vil du få - på andre måter...)
Berta_78 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Oj... Høres veldig kjipt ut. Tok gu på seks-ukerskontrollen, han sa at jeg hadde litt betente slimhinner, men at det er vanlig så lenge man ammer...? Får følge litt med og gå tilbake snart.. Tusen takk for svar!
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Nå er dette worst-case da, så ikke bli skremt. Men om det ikke bedrer seg bør du gå til legen igjen - du kan jo ikke gå med betente slimhinner...
Madamina Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Anbefaler virkelig en gele som heter Multi-vag. Har selv slitt veldig med irriterte og såre slimhinner etter 6 uker med bind og renselse. Trodde det var sopp og ha har kjørt 2 fulle kurer som bare gjorde det verre. Mens heg venter på vsar fra legen har jeg brukt Multi-Vag (tror den het det). Og nå begynner slimhinnene å blir bedre.Østrogenkrem 2 ganger i uka bedrer også tørre og såre slimhinner (hormonelt betinget). Lurt å ta prøve før man trør det er sopp da soppkurer også irriterer slimhinnene.
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Ja, ikke ta soppkur før en lege har sett på det - ingen som tar antibiotika fordi man _tror_ det er halsbetennelse... Og man skal ikke behandle noe man tror det er!
Berta_78 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 :-) Ser den. Du skremte ikke, altså. Men det er alltid bra å vite worst case. Takk begge, det høres ut som om jeg burde teste multi-vag eller noe (spør på apoteket) og komme med på gu :-) Irriterende problem!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå