babygullz <3 vilde Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Vil jo ikke virke utakknemlig, shyns jo at d er kjempeflott med gaver og folk som bryr seg, men nå har vi så mye klær at d flyter over og vi kommer ALDRI til å få brukt alt.. har prøvd å hinte frampå at d er litt vanskelig å få brukt alt før hun vokser utav d, men da har d kommet "gode" forslag om å kjøpe større klær i str 1 år og oppover! hallo?? hvem gidder d da? å lagre klær som først kan brukes om 1 år og 2? skjønner ikke helt vitsen med det..dessuten er d jo ikke så kult å komme med klær til snuppa når hun er 2, som var nye for 2 år siden liksom.....Ikke for å være overfladisk heller, men når snuppa er 2 har jeg jo lyst å gå å handle klær til henne, ikkke finne fram noe som jeg fikk i gave for 2 år siden liksom... er jo noe med d å gå på shoppings med babyen sin selv også... Snuppa trenger jo andre ting også, har prøvd å forklare det da, men klær er billig, det er ikke en babycall.. Kan ikke gi bort klærne heller, kjipt å gi bort el. bytte gaver....
UpsyDaisy Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Bytte gaver må vel være lov vel. Det er jo en ærlig sak. Jeg byttet noe, og noe ble rett og slett pakket vekk ubrukt. Får en noe fra HM eller Cubus kan en jo bytte det til noe til seg selv hvis en ikke trenger noe til baby... Huff, blir sikkert lynsjet av den uttalelsen der;)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Jeg ville også byttet noen av gavene. Bytt dem i større størrelser. Og hvorfor er da så ille å samle opp litt i str 74 eller 80 feks? De vokser vanvittig fort, jeg skulle gjerne hatt mer klær i større størrelser. De fleste har gitt oss klær i str 62 og jeg ser at vi faktisk må ut å kjøpe klær i 68 og oppover. Spørs jo hvor gavene er kjøpt, men ullbodyer, strømpebukser osv er jo kjekt å ha i diverse str.
gravid1709 Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Når du har hinta at det er nok,så får de skylde seg selv,bytt det til noe du velger selv til jenta di eller kjøp noe klær til deg selv.Vi fortjener vel noe fint etter vi har gått 9 månd. gravid og fødsel og et hele,syntes noe jeg da,
NormaJean Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 bytt og få tilgode lapp. så kjøper du babycall for tilsvarende sum og så bruker du tilgodelappene etterhvert på andre ting. ???
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Gode ammebh'er er jo noe du trenger. Ellers så fortjener vi jammen noe til oss selv ja, etter 9 mnd og en fødsel
*LilleTroll + spira Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Du kan få tilgodelapper på de fleste butikkene, slik at du selv kan handle inn det du måtte trenge/ønske etter hvert. Alt. kan du jo gi gaver videre...ingen som trenger å vite at du har fått dem selv
2 fine små Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Jeg er andregangs............og det jeg husker er at jeg tenkte likt som deg, at det ble litt i overkant i stedet, spesielt av nusselige antrekk, altså ikke anvendelige ting som bodyer, strømpebukser, ulltepper etc, men bukse og genser som passet liksom. Husker jeg heller ikke ville bytte, da noen jo faktisk har hatt lyst til å GI oss alt dette. Denne gangen har jeg tenkt følgende; jeg bytter opp i str. og det er greit. Hvorfor? Fordi om et halvt år og ikke minst et år er det ikke mange som kommer og strør gaver om seg og da er det fint å pakke opp noe som NETTOPP var en gave men som er klar i str da. Husker spesielt at 74 og 86 var det ikke mye gaver i. Man får oftest gaver i 50, 56, 62, 68 (og så stopper det) men så kommer 1årsdagen og da kommer det litt i 80 og noe i 86. De str du bør bytte opp i, om du vil det da, så gaven på et vis er "intakt" dersom det er viktig - er altså sånn jeg ser det; 74, 86 og ikke minst 92. Du får garantert ingen gaver i 92, hehe......og da er det kjekt med noe nytt og det er ikke sååå gammelt og er fortsatt gave. Det skal vi gjøre når om det blir overflod. Mitt andre triks er å skifte mye, vi er faktisk oppe i tre antrekk og vel så det hver dag, så jeg bruker mye. Vil ikke at hun skal ligge med våt body etc etter gulp og sikling.... Men forstår veldig godt alle følelsene rundt gavene, jeg er heller ikke en som bare bytter vilt og samler på tilgodelapper, får ikke til det faktisk. Lykke til! Og aller sist...du skal handle klær til dette barnet i ca 20 år, hehe.....så gled deg heller over alle gavene, det blir ikke alltid sånn. ;o) En vakker dag vil du se på tankene dine nå som luksusproblemer. Jeg husker faktisk også at jeg angret på at jeg ikke hadde byttet mer opp i 86 og 92, fordi de små klærne vokste barnet så raskt ut av og jeg ville på et vis at gavene skulle vare lengre. Koko koko kokokorokokooooooooooooooooooooo =o))
2 fine små Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Alternativt kan du spørre alle du kjenner akkurat det du nettopp spurte oss her inn om; "Nå har vi fått så mye klær at jeg syns d er nok, hvordan si fra uten å vrke utakknemlig?" DET ENKLE ER OFTE DET BESTE (Rema 1000 hehe)
Nattinatta Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Å bytte i større str gjør da ingen ting.... har gjort det med iallefall halvparten av gavene i har fått, og veldig glad for det nå når han begynner å bruke litt større str. har du full garderobe frem til ett år og kanskje lenger? babyklærne er jo ikke slik at de akkurat går ut på moten om et års tid... synes nå jeg da. du må ha fått vannvittig mye gaver siden det er blitt et problem!
Trulte76 Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 jeg sa ifra at jeg hadde mye i str 62 og ville heller ha fra 68 og oppover. Så jeg fikk noe i 62 (noen som ikke visste det, men fikk jo brukt det da) og de jeg ga beskjed til ga i st 74. noe få i 68. Min er 3 mnd og bruker allerede 68, så str 74 får han nok brukt om en mnd eller 2 sånn som han vokser. har man nok klær så er det litt kjekt å få andre ting også..enig i det
Madamina Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Bytt og samle tilgodelapper som kan brukes til større klær senere.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Hvis du får små størrelser så ville jeg ha bytta det inn i str 74-80-86! Er utrolig så fort tida går, og det er ikke sikkert at du får brukt klærne så lenge som du faktisk tror! Husk at du kan jo få en unge som blir god og rund eller som blir lang! Klærne vokser man av forferdelig fort!!! Og ikke minst når du skal begynne med fast føde, da blir det en del ekstra klesskift!!! Så hvis noen hinter om klær så si det at du har egentlig altfor mye små klær nå, men jeg vil gjerne ha i eks str 74-80! Ingen vits å ønske seg større enn 80-86 enda ihvertfall!
De tre gull Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Jeg synes at du ikke skal si i fra at du har fått "nok" klær. Jeg synes at du skal ta imot i gavene du får med et smil og et vennlig takk. Hva du gjør med gavene er helt opp til deg selv.. Og ja.. du virker utakknemlig..
babygullz <3 vilde Skrevet 23. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2008 Det som er er jo d at klærne som blir gitt, er disse nusselige rooooooosa antrekkene. Ingenting praktisk som f.eks ullklær. Det er overflod og kommoden til snuppa er stappefull, og jeg har ikke interesse av å lagre klær som først kan brukes om 1-2-3 år... Det opptar jo bare plass..O nå har jeg klær fullt frem til str 80!! aner ikke hvor jeg skal gjøre av alt... Nå er d disse besteforeldrene som driver på å kjøpe og kjøpe, dem gjør d jo kun for det beste og mener det bare godt, men nå blir d for mye, og når dem ikke hører og tom ikke greier å se at her er d fullt, så får d bare være..mamma har begynt å legge klær hos seg selv da, Hun har et stellebord hjemme hos seg, og det er veldig greit, så slipper vi å ha med skift og alt når vi skal på besøk til henne.. Men, det hadde altså vært så mye gjevere å fått praktiske tng vi trenger som ullklær, babycall, vippestol, krabbeteppe, uro el... noe vi faktisk trenger.. luksusproblem? ja.. det kan man nok kalle dt, men, et problem er d, spesielt når folk ikke kan ta et hint... ikke dem som står og sorterer og vasker og opptar alle skuffer og skap med barneklær man ikke fr brukt før om et paer år..
Madamina Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 Din egen familie må du jo kunne prate med dette om på en vennlig og voksen måte. Besøkende venner skal du bare smile til og si takk (regner med de kommer med bare 1 gave hver). Bor du veldig trangt? Du kan jo legge klærne i esker og sette dem et sted du ikke trenger. Selv handler jeg opp i størrelser på salg og synes det er deilig p ha 2-3 størrelser større liggende klart. Har du forelde og svigerforeldre som ikke her helt mentalt friske er det en annen sak (min mor handler de rareste plagg, men hun begynner å få teken på det nå og spør hva jeg trenger. Hun er ikke helt frisk så jeg smiler og sier takk). Er det første barnebarnet på begge sider? De trenger nok litt trening kanskje.
babygullz <3 vilde Skrevet 23. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. november 2008 Det er første barnebarnet på begge sider, så skjønner jo at de tar av og smelter når de ser disse rosa blondene rundt i butikker..men jeg er lei rosa og sukkersøtt nå, kjoler er upraktisk og ikke noe jeg kommer til å bruke for mye, det er vinter, minusgrader og snø nå liksom, hej hej=)=) Ja, det er kjempegjevt å ha litt større str. liggende klar, men nå bruker hun 56/62(klesstr er forskjellige utifra hvilken butikk de kommer fra) og er jo flott å ha noe i 68 og 74 liggende klart..men d går faktisk helt opp til 80!!!! og det er såååååååååå masse! vi bor veldig trangt ja, og boden, vaskerom og alle skap er stua inn med alt i fra klær, MC-deler, pynteting og møbler vi ikke har plass til men gjerne ønsker å ha..så d er ikke mye plass som finnes her=P vi har nok litt for mye av alt...burde hatt et hus!! Venner kommer med 1 gave, gjerne bamser, og de er også flinke med praktiske ting, som håndklær-=) er bestemødrene som tar litt av her..ikke lett å snakke fornuftig til dem heller:) får litt vondt i meg som "gledesdreperen" de ønsker d jo bare godt...skulle bare få dem til å skjønne at de gjør mer godt me å kjøpe ullklær til snuppa så hun ikke fryser i vinter, enn en søt blondekjole som hadde passa bedre neste års sommer:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 23. november 2008 #18 Skrevet 23. november 2008 Cubus f.eks, de selger Ullklær.... Hvis du får masse klær fra eks Cubus som du vet at du ikke kommer til å bruke, så samler du opp de og bytter de inn mot ullklær! Og hvis de spør hva snuppa øsker seg til jul, så sier du bare det "ingen klær, for det har vi meeeer enn nok av, men vi skulle så gjerne hatt-------" Det enkle er ofte det beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå