Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en liten gutt på fem uker som har mye magevondt. Vil ikke kalle det kolikk for han er forholdsvis enkel å roe så lenge han blir bysset eller bært (skriker sjelden mer enn ti minutter før han sovner). Men han klarer jo ikke å sovne på egenhånd da, det må byssing til (utenom natta, da sovner han heldigvis ved puppen) og hvis vi prøver å legge han for seg selv våkner han. Så soving på dagen skjer på enten mamme eller pappa (takk for bæresjal) eller i vogn på tur.

Magevondten går mest ut på at han ligger og trykker og trykker. Kan gjøre dette lenge uten å gråte, men tilslutt blir han lei og da setter gråtingen igang. Har prøvd å holde meg unna kumelkprodukter, drikker fennikelte (og har gitt til han), prøvd minifon ++ men ingenting funker så her må vi bare ta tiden til hjelp. Men jeg lurer på hvor lang tid jeg kan forvente at det tar! Det står overalt at de fleste babyer roer seg/får mindre magevondt ved tre måneders alder, Stemmer dette? Vil gjerne høre fra dere som har opplevd lignende om når det ga seg for deres unge. Skal klare å holde ut i to måneder til men ikke så mye lenger, så håper virkelig den tre måneders regelen stemmer ;-)

Skrevet

dytter jeg, vil gjerne høre fra noen om når deres babyer roet seg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...