fiskelisken Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Pleier å få permisjonspengene den 25.men i desember får vi vel den litt før regner jeg med siden det er denne utbetalingen som det også skal være halv skatt på.
Nordhagenjentene :) Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Vet bare hvordan det er med sykepenger og den har vært utbetalt rundt 15. TROR jeg.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Så vi får altså halv skatt selv om vi får fødselspenger fra NAV?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Utbetalingen i novemeber kommer i løpet av neste uke (men den er det ikke halv skatt på, det utbetalingen _i_ desember det er det på). Utbetalingen i desember kommer vanligvis rundt 15. og det trekkes halv skatt også på foreldrepenger.
LilleMy08 Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Har nettopp hatt en samtale med NAV. Vi får skattetrekkFRI periode mellom 1. og 15. desember. Dvs at vi ikke betaler skatt for den perioden,og vanlig resten. MEN det man må tenke på er at NAV er såppas sleipe at de trekker fra røde dager når de beregner foreldrepenger! De regner antall virkedager pr måned. Så nå i desember får vi ikke betalt for første og andre juledag. Det er så sinnsykt sleipt!! Om man hadde jobbet ville man jo ha fått betalt for disse dagene, ihvertfall om man har fast månedslønn. Ble så forbanet når jeg hørte dette! Som om vi ikke får lite nok penger fra før av!! Grrrrrrrr!!!
Trulte76 Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 trekker de ifra røddager? det gjorde de ikke med sykepenger. Da jeg var sykmeldt fikk jeg for røddager også. Så det får man ikke med foreldrepenger? Er jo i des man virkelig trenger penger da..søren..
Michka Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Jeg snakket med NAV i går og fikk beskjed om at vi IKKE blir trekt for røde dager i julen... Altså vi får betalt for alle ukedager i desember..
Nordhagenjentene :) Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Jeg har fastlønn, og de har delt lønna mi på 30 dager og ganger opp med antall arbeidsdager... Så jeg får faktisk utbetalt mindre enn 80% jeg. Hver eneste måned! Møkka NAV! Ang røde dager - det har jeg ikke peil på, men de kan da ikke trekke for de... Eller det kan de jo, de er jo NAV. ;P
Puppesnuppa Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 NAV trekker ikke røde dager. Min mor jobber i NAV og har kjørt foreldrepenger i mange år..
Trulte76 Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 det var det jeg også trudde, man fikk for rød dager.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Nei, de trekker ikke ifra røde dager! Jeg var i permisjon over påsken og fikk fullt utbetalt den mnd også. God jul;-)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Fikk også beskjed om at man får betalt for røde dager.
fiskelisken Skrevet 22. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. november 2008 Takk for svar Hvis jeg har skjønt det riktig så får vi utbetalt den 15.desember. Får skattefritt fra 1.-15. og betalt for alle dager ennå de er røde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå