Gå til innhold

Hjelp meg, jeg er så lei og sliten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan komme med gode råd. Har vært alene med min datter siden hun var 1 år, men var stort sett meg og henne før også. Jeg gikk hjemme i 2 år med henne, og det 2 året gikk hun 3 d i barneh. Nå går jeg fulltid på skole og hun fulltid i barneh. Hun stortrives. MEN nå er hun blitt mamma jente noe hun aldri var før. Hun har alltid vært glad og selvstendig. Og i en helomvending er det gråting og skriking for alt. Det går i jeg kan ikke, jeg vil ikke, jeg gidder ikke, jeg klarer ikke. Hun vil bli bært over alt, og jeg sliter med kropp og sjel. Hun skal sove i min seng og der har jeg dummet meg ut. Det har gått fra kos til hver kveld. Og det er så slitsomt. Kjenner tolmodigheten min rakkner og kroppen jobber mot meg. Hun har alltid vært flik og tidlig ute, med språk og kropp, Nå er det mamma mamma mamma hele tiden og bare krig. Hva skal jeg gjøre? Vi har det ikke noe godt slik det er nå.

Er det en fase eller er det noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som trassalderen. Har en venninne som hadde verdens roligste og enkle jente. Plutselig gikk hun hele dagen og sutret, og ble sint for ingenting. Men det gikk over etter en periode.

Tror det er viktig at du fortsatt setter samme grenser som før, de trenger det fortsatt. Og den samme godheten som før også, selvfølgelig. Husk at hun "tester" deg, og blir fort utrygg om du plutselig forandrer deg. Så prøv så godt du kan. Vet at det ikke er så lett, og særlig ikke når du tar alt alene. Prøv også å overse sutring, og svar henne når hun spør fint. Da skjønner hun at den metoden ikke fungerer.

Lykke til, håper det kommer seg snart :o)

Skrevet

høres meget ut som min datter, jeg er oxo alene med ho, og ho kan oxo være veldig mamma jente, å skal bare henge på meg, sutre osv.. jeg prøver bare å overse det, avlede eller konsekvenser,

jeg er oxo student, så vet hvor slitsomt alt dette er!

ang leggingen så hadde jg det på akkurat samme måte, ho skulle kun sove i min seng, så var det ei som annbefalte at jeg skulle prøve klistermerker, altså kjøpe noen klister merker, lage 10 ruter på ett ark oxo si til ho samme kvelden, at vist ho legger seg fint i sin seng og sover der hele natten så får ho klister merke dagen etterpå, jg trodde jo aldri det kom til å funke, men det funket fra første natten, ho la seg som en engel, var litt kamp den først kvelden, men jeg bare roste ho hele tiden, og nevte klistermekene, og det gikk kjempe fint!..

det er de rådene jg har til deg, og jeg har prøvd og vært igjennom det meste..

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...