Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Jeg fikk ikke til ammingen på sykehuset, og slet skikkelig. Jeg prøvde og prøvde, med brystskjold og alt mellom himmel og jord. Var helt besatt en periode, og ville så gjerne amme babyen min...følte meg totalt mislykket. Men det gikk ikke. Han hadde visst en veldig liten munn, og dessuten satt han tungen opp i ganen så han ikke fikk til å suge. Ble bare hyling, og babyen ble frustrert og jeg ble enda mer frustrert! Så jeg begynte å pumpe, og gi han det på flaske. Gikk forsåvidt veldig greit. Men så, plutselig, etter en og en halv mnd., så fikk han det til, helt perfekt! Nå både ammer han og tar flaska, og har gjort det den siste månden. Så nå kan jeg både amme han og gi flaske! Utrolig deilig, faktisk det jeg hadde håpet på, men bare i omvent rekkefølge:) Han virker veldig fornøyd når jeg ammer han, men er helt okay med flaska også. Så ikke gi opp!! Det er bare så lett å føle seg mislykket når man ikke klarer ammingen..og de fleste gjør jo sitt aller beste, selv om det faktisk noen ganger bare ikke fungerer. Men, det KAN altså også plutselig fungere, helt perfekt! Og om det ikke gjør det, så er det faktisk ikke verden undergang. Man kan kun gjøre sitt beste..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Enig. Synes mange gir opp veldig fort! Har hatt store medisinske problemer i tillegg til tette melkeganger og prematur. Etter 8 mnd må jeg si jeg er glad jeg fortsatte! selv om det har vært et lite H innimellom. Babyen koser seg jo slik med ammingen og det var en kjempefin ting da kolikken var på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå