Spent!!:) Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Er helt fersk på det her, men lurer nå på å kjøpe en ergo-bæresele da jeg har skjønt dette kan være en grei begynnelse. Mini er 4,5 mnd nå, og det står at den kan brukes på rygg fra 5 mnd! Vil det da si at den ikke kan brukes på mage for barn eldre enn 5 mnd? Og isåfall...er det like enkelt å få barnet opp i selen på ryggen som på magen? Tar man selen på barnet først også på seg selv, eller omvendt? Sikkert litt dumt spørsmål men...hehe:)
Bergene Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Siden ingen andre svarer får jeg svare også på dette innlegget, hehe. Den kan egentlig brukes på rygg før 5 mnd. Ingenting i veien for å bruke den på ryggen før, så lenge baby holder hodet sitt stødig selv. Men du kan selvsagt fortsette å bruke den på magen om du ønsker likevel! Det er litt vanskeligere å få barnet opp på ryggen enn hva det er å få barnet på magen, men øv 3-4 ganger over en seng eller sofa så kan du det. Det er flere ulike metoder for å få barnet opp på ryggen. En måte jeg syns er enkel og grei er å klipse på seg selen bak først, for så å sette baby på hoften og dytte baby bak. Jamen vanskelig å forklare skriftlig, men se om du blir klokere av å se dette: http://www.tettinntil.no/Instruksjoner_asiatisk_ryggmedhoftedytt.htm
Aibell Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Du kan også bære på magen så lenge du orker
oo00oo Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 http://www.babyslynga.no/ergo.htm sjekk denne sida!! Om jeg ikke husker feil kan du også se videosnutter om hvordan bruke ergo! Jeg har den og er kjempefornøyd. Har akkuratt begynnt å bruke den uten spedbarndinnlegget. Har også brukt den på mitt andre barn som er 1,5år på ryggen. Super!!
anne* Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Jeg bærer vesla på magen fortsatt - hun er 8.5mnd og nesten 10kg:-) Bærer ikke så langt nå som før selvsagt, men det går helt fint med korte turer. Skal prøve å få henne bak på ryggen i jula, men hittil har hun bare villet sitte framme. Veldig fin sele synes jeg, kjempefornød:-)
Gjest Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Jeg bærer enda på magen og min er 1,5 år og 14 kg. Blir ikke noen lange turer, men det er kos enda (bruker ikke ergo så mye lenger da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå