Karoline08 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Min bror ventet barn nå i august. Fødselen startet 2 uker før termin, på vei til sykehuset døde babyen i morsliv. Hun fødte en velskapt jente som døde av at hjertet stoppet. Under denne sorgen fant jeg ut at jeg var gravid. Tanken på abort var helt utelukket. Det eneste jeg tenkte på var min nydelige niese som lå så fredelig i kisten sin. Nå er jeg 18 uker på vei. Det har vært tøffe uker. Jeg sliter med søvn og har sterke magesmerter nesten hverdag. For å være ærlig så er jeg liveredd for at jeg skal miste barnet mitt. Jeg vet at slike dødsfall er sjeldne, men tanken er der. Det sliter meg ut, isteden for å være lykkelig og gravid er jeg redd og engstelig. Jeg skal på ultralyd om noen dager, håper jeg blir tryggere etter av å se barnet mitt.. Jeg vil at babyen min skal ha det best mulig mens den er i magen. Er det noen som har opplevd lignende? Håper på svar fra noen... Hilsen jente på 20 år
Mini LK Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Det er vel bekymringer nok uten slike opplevelser når man er gravid så det er klart det blir en ekstra belstning for deg. Side dette og skjedde så sent i svangerskapet vil du heller ikke passere "det kristiske" puntet når dette skjedde før du selv har født. Du har ikke lagt opp en plan eller noe med lege og/el jordmor? Du bør hvertfall sørge for å ha en jordmor som forstår bekyringen din og tar deg alvorlig. Det kan hjelpe mye bare å snakke med henne og komme frem til en plan der du føler du blir beroliget tilstrekkelig. Ul du skal på vil nok også hjelpe på. Lykke til, håper du får den støtten du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå