Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan uttaler dere det navnet? En kompis av mannen har nettopp fått en liten Erica, men synes det er vanskelig å vite om man skal legge trykket;- sier dere E-rica eller Eriiica.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer veldig an på. Har ei venninne som heter Eriiika, mens dattera til en annen venninne heter E-rica... Du må nok høre med foreldrene for hvordan de ønsker at navnet skal sies

Skrevet

Det lurer jeg også fælt på, for nå har typen kommet og vil plutselig at jenta skal hete Erica.

Tror det naturlige blir med trykk på E'en - E-rica.

Vet faktisk ikke hva som er vanlig..

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg uttaler navnet slik som de jeg kjenner som heter Erica vil at jeg skal uttale det. Kjenner faktisk tre norske Erica/Erika og to av dem uttaler det tilnærmet likt den engelske uttalen - E-rica rett frem. Den siste har Erica som mellomnavn til et kort fornavn, og da er det naturlig at det uttales Eriiiica. Normalt sett ville jeg sagt E-rica da det er det som faller meg mest naturlig, men vanligvis spør hører jeg jo hvordan folk uttaler navnet sitt når jeg møter dem, og da prøver jeg jo selvfølgelig å forholde meg til den riktige uttalen av navnet helt uavhengig av hva jeg er mest vant til.

Skrevet

Ville sagt E-rica. Syns forøvrig det er kjempefint:)

Skrevet

Synes også det er litt tøft, nå som jeg har smakt litt på det. Og denne nyfødte lille Erica jeg kjenner - hun er vel så vakker som navnet sitt ;o)

Skrevet

Jeg heter E-rika...

men har også opplevd å bli kalt E-rikkka;)

Synes forøvrog det er litt tullete å skrive det med C

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...