Gå til innhold

kommer hjem med stygge klore og bitemerker...

Anbefalte innlegg

Holdt ikke ut så lenge på kveldens julebord, så jeg prøver igjen nå.

Om du leser det jeg skrev om foreldrekommunikasjon igjen, så tror jeg du skjønner at jeg mener nøyaktig det samme som deg. Jeg vet selv at jeg har bedre kjemi med enkelte foreldre enn andre, men det er mitt ansvar å følge opp de som praten ikke går så lett med også.

Jeg synes det virker som om kommunikasjon er et stort problem mellom deg og barnehagen. Det er vanskelig for meg å få et helhetelig bilde ut fra det du skriver, men det kan virke som de svikter i forhold til noen av de tingene du nevner. Dette er ting som er vanskelig å ordne opp i når en prater vanlig i garderoben. Derfor ville jeg nok bedt ped-leder om en foreldresamtale. Ta gjerne med deg jenta di sin pappa, om han kan være til støtte for deg, men ikke la barnehagen ha flere representanter om du skjønner.

Jeg er ped-leder selv og en forelder med dine bekymringer ville jeg tatt på alvor. Det er få ting jeg synes er mer forferdelig enn at foreldre ikke kjenner seg trygge på å levere barnet sitt til meg.

Tråden har utviklet seg veldig siden jeg trodde jeg la inn et svar i går, så en del av de tingene jeg skrev da passer ikke helt inn lengre. Jeg synes likevel at flere av de som svarer har noen poenger, og jeg tror at en én til én samtale med ped-leder (og om det ikke fører frem med styrer) er riktige veien å gå. Når det er prøvd, kan du bytte barnehage (om det er mulig) med visshet om at du har gjort det du kunne før du gikk til det skrittet.

Fortsetter under...

Ja det er helt vanlig og ikke tørke eller vaske når man bytter tissebleie. Urin er ikke skadelig for huden (tvert imot) og dagens bleier er så gode at de trekker til seg vesken.

Det at styrer ikke har brakt informasjon du har gitt henne videre er uakseptabelt, men slike ting må du også huske på å neven for pedagogisk leder i oppstartsamtalen. det er hun/han som har det daglige ansvaret for ditt barn.

Går ditt og din veninne sitt barn på samme avdeling/base? Dersom ikke er det kanskje svar på hvorfor. Dette er noe de som jobber med ditt barn må bli bedre på. Husk at du også kan spørre.

Kan ikke skjønne at det skulle bety noe at du er ung og har en annen kulturel identitet en majoriteten av befolkningen.

Og desverre så må man beregne at barna slår seg, blir slått, blir bitt, slår og biter andre barn når det er sammen med andre barn, enten det er i barnehagen eller på en lekeplass.

Det at du ikke får beskjed om at ditt barn har blitt skadet i bhg er dermed ikke ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...