Crazywoman Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Jeg har gitt mat hver natt siden småtten ble født i elleve halv tolvtiden når jeg legger meg. Nå skjønner jeg at de fleste på hans alder Ca 5 mnd sover uten mat fra de legger seg rundt 19-20 til 05-06 om morgenen.............. men tørr jeg slutte og ta sjangsen på det? Om jeg gjør det og han våkner i la oss si to tiden, er jeg grusom om jeg bare trøster og gir smokk frem til fem-seks når han pleier å få mat?? Er han for liten? Bør jeg vente? Han får MME. Mange spørsmål:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg tror ikke _de fleste_ på hans alder sover hele natta... I barselgruppa mi er vi 7 stk, og yngste blir 5 mnd om en uke - ingen av oss sover natta gjennom uten å mate... Jeg vil ikke slutte å mate ennå, frøkna her er sulten om natta og jeg vil fortsette å gi henne mat noen måneder til. Det er jo forskjell de gangene hun våkner på natta og bare vi lha kos og de gangene hun vil ha mat... Ingenting hadde gledet MEG mer enn at hun sov hele natta, jeg er trøtt og sliten, men sånn er det nå ikke her, hun vil ha mat - og hun få flaske så det er ikke kosesutting heller. Hva du gjør er opp til deg, men jeg ville ikke vent han av med mat fordi du føler at _alle andre_ gjør det....
2 hjertegull :) Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Jeg er helt enig med frøkenOlsen her.. Du må vel ikke slutte å amme om natten fordi "alle andre" gjør det.. Det er det ene... Det andre er at det er slett ikke alle på 5 mnd som sover hele natten.. Mia er nå ni mnd, og hun sover ikke hele natten Gjør akkurat det som passer deg best, og uansett så er produksjonen høyest om natten, så du holder den ved like ved å amme da.. Hvis han ikke er kommet dit ennå, så bare vent, snart har han ikke tolmodighet til å ligge ved puppen på dagtid, han kommer til å være alt for nyskjerrig på det som skjer rundt seg.. Ved å amme om natten, så holder du produksjonen oppe, så når den fasen går over, så har du fremdeles godt med melk Greit at man blir trøtt og sliten, men det varer ikke for evig, og slik jeg ser det så er det stortsett kun positivt å amme om natten Sov godt
Marsipan❤grisen Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jenta mi er 6 mnd og hun er våken mange ganger om natten for å få mat.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Enig med de andre, tror ikke de fleste sover gjennom natten uten mat, er nok heller omvendt. Min gutt er 8 mnd og får fortsatt flaske en gang på natten. Han nekter å drikke mme på dagen, derfor vil jeg ikke avvenne ennå, noe melk må han jo få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå