Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt mat hver natt siden småtten ble født i elleve halv tolvtiden når jeg legger meg. Nå skjønner jeg at de fleste på hans alder Ca 5 mnd sover uten mat fra de legger seg rundt 19-20 til 05-06 om morgenen.............. men tørr jeg slutte og ta sjangsen på det? Om jeg gjør det og han våkner i la oss si to tiden, er jeg grusom om jeg bare trøster og gir smokk frem til fem-seks når han pleier å få mat?? Er han for liten? Bør jeg vente? Han får MME.

Mange spørsmål:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke _de fleste_ på hans alder sover hele natta... I barselgruppa mi er vi 7 stk, og yngste blir 5 mnd om en uke - ingen av oss sover natta gjennom uten å mate...

Jeg vil ikke slutte å mate ennå, frøkna her er sulten om natta og jeg vil fortsette å gi henne mat noen måneder til. Det er jo forskjell de gangene hun våkner på natta og bare vi lha kos og de gangene hun vil ha mat... ;)

Ingenting hadde gledet MEG mer enn at hun sov hele natta, jeg er trøtt og sliten, men sånn er det nå ikke her, hun vil ha mat - og hun få flaske så det er ikke kosesutting heller.

Hva du gjør er opp til deg, men jeg ville ikke vent han av med mat fordi du føler at _alle andre_ gjør det.... ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med frøkenOlsen her.. Du må vel ikke slutte å amme om natten fordi "alle andre" gjør det.. Det er det ene... Det andre er at det er slett ikke alle på 5 mnd som sover hele natten.. Mia er nå ni mnd, og hun sover ikke hele natten :)

Gjør akkurat det som passer deg best, og uansett så er produksjonen høyest om natten, så du holder den ved like ved å amme da.. :)

Hvis han ikke er kommet dit ennå, så bare vent, snart har han ikke tolmodighet til å ligge ved puppen på dagtid, han kommer til å være alt for nyskjerrig på det som skjer rundt seg.. Ved å amme om natten, så holder du produksjonen oppe, så når den fasen går over, så har du fremdeles godt med melk :)

Greit at man blir trøtt og sliten, men det varer ikke for evig, og slik jeg ser det så er det stortsett kun positivt å amme om natten :)

Sov godt :)

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og hun er våken mange ganger om natten for å få mat.

Skrevet

Enig med de andre, tror ikke de fleste sover gjennom natten uten mat, er nok heller omvendt. Min gutt er 8 mnd og får fortsatt flaske en gang på natten. Han nekter å drikke mme på dagen, derfor vil jeg ikke avvenne ennå, noe melk må han jo få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...