gravid1709 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Sønnen min på 12 uker sliter med å bæsje,han trykker og trykker men ingenting skjer,gjør jo vondt fordi han begynner å gråte og er veldig urolig,det gjør at han våkner flere ganger om natta.Nå har jeg prøvd å stimulere med termometer med ingenting skjer,har brukt mikrolaks (etter råd av legevakt) og da kom utrolig mye bæsj,men bæsjet ikke etter den gangen igjen.Nå har jeg kjøpt sviskesaft og han har fått 2 teskjer av det ikveld.Noen som vet hvorlang tid det tar før det hjelper? Synd så synd på ham og jeg lengter etter å sove litt lenger enn 2.5 time om natta.Noen som har noe råd???
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Regner med han får mme? Dersom han får mm skal de jo i teorien ikke få forstoppelse, og det kan gå opptil 14 dager uten avføring. Men, til saken: Du kan blande maltekstrakt i flaskene hans, begynn med en teskje i annenhver flaske og se om det hjelper. Hvis ikke, så ta det i hver flaske. Hvis ikke det hjelper heller så kan du kjøpe duphalac reseptfritt på apoteket og gi 5 ml i en morgenflaske og 5 ml i en ettermiddagsflaske, så holder du magen hans "myk". Duphalac er et mildt og helt ufarlig avføringsmiddel som brukes på barn med treg mage.
gravid1709 Skrevet 21. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2008 Det var det da jeg full ammer,har prøvd med malt men hjelper ikke noe.Uff 2 uker uten avføring men er det vanlig at gutten min skal ha det så vondt da.Skal prøve duphalac hvis ikke sviskesaft hjelper.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 uff, føler virkelig med deg...;-) Vi har en frøken som har vært plaga med fordøyelsen siden starten..på det værste tok det 13 dager mellom avføringene. Og ja, det blir MYE trykking og særlig på natta:-( Men så lenge du fullammer, blir de ikke forstoppa. Så du trenger ikke være redd for at de får hard avføring. Dulfalac skal bare, etter det jeg husker ihvertfall, løse opp avføringen sånn at den ikke blir hard, så den paser vel best når babyen din begynner med fast føde. Men det er mange som har hatt god erfaring med enten osteopati-, soneterapi- eller homøopatibehandling for å få bedre fordøyelse. Hos oss hjalp verken osteopati eller soneterapi og hun ville ikke ha svisker eller malt....Men svisker skal sette fart på systemet, så du kan jo prøve det, om h'n vil ha da.. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå