Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hva er å anbefale? Har en gutt som blir to år på nyåret! Jeg har allerede navnene klare, men det å faktisk sette i gang med bebi laging passer liksom aldri... i forhold til jobb, utdanning, husbygging.... Signer med anonym, da jeg ikke vil at familie medlemmer som jeg vet er på denne siden skal få det med seg?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Tja....fordeler og ulemper med alt. 2,5-3 års aldersforskjell er på mange måter veldig greit. Da er det første barnet begynt å bli mer selvstendig, prater en del og kan mye selv. Godt innkjørt i barnehage og som regel flink til å leke og ordne litt selv. Er aldersforskjellen liten så har barna ofte større glede av hverandre som lekekamerater og mer jevnbyrdige. Men det er ganske strevsomt for foreldrene, i allefall den første tida. To som er små og trenger hjelp til alt og bruker bleie etc. Jo større aldersforskjellen blir desto mer selvhjulpen blir jo den eldste og man får mer tid til å stelle med babyen, kanskje til og med hjelp fra den eldste. Men samtidig øker sjansene for at den eldste blir sjalu på babyen og de får mindre til felles som lekekamerater. Tror egentlig at du har veldig lyst på en baby til siden du har navn klare etc, så hvorfor ikke bare sette i gang? Det passer aldri perfekt, uansett er det alltid et eller annet som kunne/burde vært ferdig først.....
fox`y Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Er 2 år og 3 dager mellom mine gutter:) syns d er tett nokk jeg. gutta er veldig aktive , å plages mye med astma så kunne ikke tengt meg å ha de tettere . Nr 3 skal jeg vente med et par år.
*Rutletutt* Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Vi har 2 år og 7 mnd mellom våre - veldig grei aldersforksjell syns jeg:o) Vet jo ikke om noe annet da, men det er veldig greit. Nå er mini snart 16 mnd og storebror snart 4, så han er blitt veldig selvstebdig og stor gutt som liker å passe på lillesøster og som er veldig stolt av henne - mens han er hennes store helt og hun setter alltid pris på at han tuller og leker med henne. Har vært veldig lite sjalusi - bare litt ekstra trang til oppmerksomhet i begynnelsen, men har gått veldig fint syns jeg:o)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Har 17 mnd mellom mine,yngste er 5 mnd. Det var veldig slitsomt i begynnelsen,men det går mye bedre nå. Ingen sjalusi så langt. Skal også vente en del år hvis det blir en eventuell nr 3.
Pysjen Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 19 mnd mellom mine og veldig fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Vi har 3 år å 3 mnd mellom våre synes det er helt perfekt, størsten er veldig selvstendig og kan ta hensyn til minsten, 5 og blir 2 nå og de har masse gled av hverandre og de kan så klart sloss som hund og katt men slik er søsken. D er 6 år mellom meg og broderen og det synes jeg er for mye har liksom ikke hadd noe søsken forhold vi, jeg var bare den irriterende lillesøstera :-)
Mayken Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Det blir 2 år og 3 mnd mellom våre, vet ikke hvordan det blir ennå, men tror de vil få mye glede av hverandre selv om det sikkert blir slitsomt i starten. Er 6 år og 13 år mellom meg og søskene mine, og det synes jeg er alt for mye, vil derfor ha mine litt tettere. Blir nok ikke mer enn disse to på oss da jeg har veldig tunge svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme store deler av de 9 mnd.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Vi har: Mellom 1 og 2: 23 mnd Mellom 2 og 3: 2 år og 9 mnd Mellom 1 og 3: 4 år og 8 mnd Jeg synes at aldersforskjellen på 2 år og 9 mnd er den mest slitsomme, under 2 år var veldig fin og over 4,5 år er også veldig fint, men litt under 3 år er slitsomt. Da er de liksom litt for langt fra hverandre i alder til å kunne leke fint, men litt for tett i alder til at vi unngår at de krangler og det blir konflikter.
wirre;o) Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Her blir det, dersom alt fortsetter godt, nesten 2,5 år i mellom. Eldste er født 9.feb 2007 og neste har termin 30.06.2009. Det passet igrunn ikke her heller, da jeg er like langt på vei som jeg har vært ansatt på min nye arbeidsplass. SHit happens når du ansetter jenter i fertil alder.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 For: -leke kamerat til gutten vår- -kan bruke om igjen alt vi har -ikke minst har jeg lyst!!! -mannen har høy inntekt Mot: -jeg har dårlig utdanning(200.000-250.000 i året på 100% stilling med provisjon) -jeg skal begynne på skole entden denne hsøten eller neste, det tar 4 år... -vi skal bygge hus(har kjøpt tomten, men venter på "bedre tider") -mannen syntes småbarns perioden er slitsom, han har nett begynt i ny jobb. han var ferdig utdanna i sommer. -vi bor i et lite gammelt hus, får vi en til får vi press på å begynne på det nye huset før, fordi vi har bare to små soverom Jeg er bare generelt bebi syk...Tidligere har jeg alltid tenkt at jeg ville ha en tidlig(jeg var 20 år) også to tette når førstemann begynner på skolen. Da ville jeg også i en perfekt verden vært hjemme med de to yngst et par år, også begynt i en 70 % stilling når de begynner i bhg. Ikke minst vil vi begge to være i trygge, gode jobber og huset vil være ferdig med 4 soverom og to bad....En del mer enn det vi har nå.. men for å si det sånn, å "hoppe av i svingen" sånn vi holder på nå(jeg tårler plutselig ikke p-piller, mini piller etc) er nok ikke den mest forsvarlige taktikken....
Gjest Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Jeg får 23 mnd mellom mine. vet ikke hvordan det blir enda da.. venter nr to om en mnds tid
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Har en på 12 mnd og venter nr 2 i februar så det blir 1 år og 4 mnd mellom de. Vet ikke hvordan det vil gå men håper de blir lekekammerater
Soleie m/3 gull :) Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 mini er litt over 11 mnd nå, og jeg har nettopp testet positiv. så blir ca 19.5 mnd mellom de. vet jo ikke hvordan det blir enda:) blir spennende å se hvis alt går bra:)
mizz25 Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 mellom første å andre e det 5 år,mellom andre og tredje e det 16 mnd =)
betty74 Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Jeg har 6 år mellom mine, så det er nok ikke meg du trenger å høre fra. Men når jeg ser for og mot-listen din, så tenker jeg at liten plass, skolegang etc. ikke bør være noe hinder. Og småbarnstiden blir gjerne ikke like slitsom med nr to kan du hilse mannen din og si;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #18 Skrevet 24. november 2008 Ser ut til at det blir hormonspiral i 5 år på meg istedet for ny bebis. Får ikke mannen med på det...Fått resepten men ikke hentet den., ikke minst fått time til å sette den inn...Fornuften og økonomisk trygghet vant kampen. Man blir jo litt nervøs i økonomikrisen.... Tusen takk for mangen svar! Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå