Gå til innhold

Har dere hørt om Tovede Grytekluter???

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Jeg har akurat begynt å strikke nå (har ikke strikket siden barneskolen).Og tenkte å strikke grytekluter,egentlig brodere,men hele greia ble skjevt og jeg aner ikke hvorfor.jeg ville heller prøve å strikke grytekluter.Ble så masse feil og tull at jeg holdt på å gi opp.Da var det ei som nevnte at jeg kunne jo bruke ullgarn og Tove grytekluter! (Jeg brukte vanlig heklegarn i bomull først før jeg startet på ull.)

Jeg har ALDRI hørt om tovede grytekluter,men det hørtes jo helt perfekt ut for meg,da vises det jo ikke om jeg gjør feil:).

Og tenk så gode grytekluter da! Tykke..Brenner seg ikke da nei!

Perfekte julegaver! Har bestemt meg for å s.trikke minst 3 sett! Håper jeg greier det..Blir jo ganske lange per stykk da! Siden det skal toves.

Nå har jeg strikket en halv gryteklut ca og har ikke gjort en eneste feil enda:=).Kan være garnet det var noe feil med som gjorde at alt ble tull

Skrevet

Har blitt helt hekta på toving. Har lagd luer, grytekluter, vinposer og sitteunderlag. Nå holder jeg på med sokker. Veldig fint å pynte med filtenål etter det er tova.

Gjest Trollbundet
Skrevet

oi,så det fins??? Rart jeg aldri har hørt om det!

Er de like kjekke som det høres ut eller,hehe..?

Filtenål? Hva er det for noe?

Gjest Trollbundet
Skrevet

En ting til,vet du om jeg etter jeg er ferdig å strikke gryteklutene,kan jeg da hekle en kant rundt + å hekle den hempa som jeg skal henge opp grytekluten med? Og skal det da gjøres før eller etter tovinga?

Skrevet

Kjempe kjekke, har nettopp lagd hjerter til jul.

Uff jeg er dårlig til å forklare, men det er en nål som du kan bruke for å tove og lage mønster med ull. Søk det opp så finner du nok en del bilder. Kjempe enkelt og artig, også ser det proft ut:)

Skrevet

Heklingen bør du ta etter at du har tovet, ellers kan det bli litt rart.

så sant du ikke hekler veldig løst da.

Skrevet

Jeg har akkurat fått en gryteklut toåringen min har tovet hos morfar og kjæresten. Flinke trollungen!

Jeg har masse tovede ting; tøfler, grytekluter, eggvarmer, tekannevarmer osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...