Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Nordica i dag på HSU undersøkelse, etter 3 mislykkede forsøk hos Stork. Resultatet var heldigvis positivt, så nå går jeg på det fjerde forsøket med krum hals;)

Og det er her problemet kommer inn.

Dr. Lindenberg anbefalte at jeg begynte med Pergotime pga alderen min.

Og da ble jeg helt forvirret.

Jeg skulle ta 50 mg pergotime fra dag 4 i fem dager, og på dag 11 skulle jeg scannes for å se når jeg skulle sette HCG sprøyte og insemineres.

Jeg pleier å ha en ganske kort syklus, hvor jeg pleier å teste positivt på EL på dag 8 eller 9.

Og da lurer jeg på:

Har man ikke normal eggløsning når man går på Pergo?Jeg vil jo normalt allerede hatt eggløsning på dag 11.

Skal man fortsatt teste for EL?

Hvor lang tid har man fra HCG sprøyte til man skal insemineres?

Hva skjer i kroppen når man går på Pergo?

Plutselig ble alt så vanskelig;)

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pergotime er et ovulasjonsstimulerende middel som brukes av de som ikke har eggløsning på egen hånd, men som også kan gis for å "booste" eggløsningen, som regel hos personer som har prøvd en stund uten å lykkes. Man modner da som regel flere egg, to eller tre. Eggløsningen vil komme som normalt på pergotime, men kan bli forsinket for en del. Det gjelder ikke alle, så ville nok ha begynt å teste med el-tester tidlig var jeg deg. Ettersom jeg har oppfattet, er Nordica tilhengere av å bruke eggløsningssprøyte for å bedre time inseminasjonen (selv i naturlig syklus). Som regel vil inseminasjonen finne sted 36 timer etter at sprøyten er satt, men det kan visstnok variere litt etter hvor tidlig/sent i syklus du får el.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...